måndag 3 januari 2011

Skitrygg!

"Ont, det gör ont, det gör ont ... det gör ont en stund på natten, men inget på dan" ... eller ... hm ... för mig är det snarare tvärtom. Det gör LITE ont på natten och MASSOR på dan. Jag har så fruktansvärt ont i ryggen just nu och har haft det hela dagen. Börjar bli så hemskt less på min skitrygg. Den är ju så otroligt känslig. Bara jag ligger lite tokigt en natt, så är det helt kört sen. Grrrr!!!!!!
Har inte ryggskott den här gången, i alla fall ... än ... och förhoppningsvis får jag det inte heller. Fast ont har jag. Värst är det när jag sitter. Värken sitter ju precis i svanken, så helst vill jag sträcka på ryggslutet hela tiden ... för att lindra det värsta. Suck!
Att jag fick så ont just nu, beror nog på att Amanda sov hos mig nästan hela natten. Hon kom till mig precis efter att jag lagt mig och jag var för trött för att tjafsa med henne då, så därför lät jag henne ligga kvar ... och det får jag lida för nu. Om hon skulle ligga i mitten av sängen ... dvs mellan mig och min man ... då skulle det nog inte vara några problem. Då känner jag ju inte av henne alls. Men nu ska hon ju prompt ligga bredvid mig bara ... längst ut på sängen och så vill hon ligga nära ... och kramas ... och gärna lägga sina ben på mina. Det leder till att jag spänner mig en hel del, får svårt att sova och ligger verkligen inte alls bekvämt. Dessutom har jag mens, vilket gör att min rygg är extra känslig och då blir allt så mycket värre.
Men ikväll så pratade jag med Amanda om problemet med att hon kommer till mig på natten. Det kan vara okej om hon kommer och ligger en liten stund på morgonen ... fast jag vill inte att hon ligger där den större delen av natten. Det mår inte min rygg bra av. På dagar jag ska jobba, så vill jag helst inte att hon kommer alls, för jag behöver verkligen vara utvilad ... och det blir jag inte när hon ligger hos mig. Dessutom måste jag ju då jobba med värsta ryggvärken ... och det är inget vidare.
Nå ... nu har jag i alla fall pratat med henne, så jag hoppas den kommande natten blir Amanda-fri. Min rygg behöver vila!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar