måndag 10 januari 2011

Är en zombie idag

Idag har jag nästan känt mig som en zombie ... huuuur trött som helst! Hade väldigt svårt att somna igår kväll. Jag lade mig vid 23 och sen låg jag timme efter timme efter timme och bara vred och vände mig. Ingen ställning kändes skön, så då var det bara att snurra runt igen ... men inget funkade. Först vågade jag inte kolla på klockan, eftersom jag tänkte att jag bara skulle känna mig stressad av att veta hur mycket den var. Men sen slog jag ändå en hastig blick ditåt och såg att klockan blivit 1. Jag låg kvar och fortsatte med mina försök att hitta sömnen, men det lyckades inget vidare. Några gånger slog jag upp ögonen och kollade på klockan och den bara gick och gick. Den senaste gången jag såg tiden, var klockan nästan halv fyra ... och då hade jag inte sovit någonting alls än. Fast strax därefter, så måste jag nog ha slocknat i ren utmattning. Sen vaknade jag av att mitt mobillarm ringde klockan 7.20. Då kändes det ju som om jag precis hade somnat och ville inte alls gå upp. DÅ sov jag ju så skönt! Det var ju som mitt i natten för mig, eftersom jag inte kan ha sovit mer än kanske 4 timmar ... vilket ju är typ hälften av tiden jag annars sover.
Inte nog med att jag fick alldeles för lite sömn ... dessutom var ju min rygg alldeles kaputt. Den långa tiden i sängen utan att sova, hade ju resulterat i värsta ischiasen. Ryggen, som var på väg att bli bättre. Den kändes ju så bra igår kväll. Men efter den här natten, så var det värre än innan. Förut så skrev jag ju här att jag trodde det var ischias jag hade, och efter denna natt, så blev jag bombsäker på min sak. Garanterat är det ischias ... och nu är det den värsta ischias jag någonsin haft. Det trycker som sjutton i höger skinka och så strålar smärtan ut i benet och där i kring ... och så känns det tungt att andas pga trycket. Hemskt obehagligt, måste jag säga. Sen kanske ischiasen känns mycket värre nu också eftersom jag är så svag och trött?
Idag har det i alla fall inte varit roligt att jobba. Allt har gått så himla långsamt eftersom jag haft så ont. Jag kan ju inte böja mig hur som helst och jag kan heller inte vrida på kroppen hur som helst ... inte nu, när det smärtar så. Så det har ju blivit en hel del nigningar idag. Haha! :-D Jag måste ju liksom böja på knäna så fort jag ska plocka upp nåt eller flytta på något.
Det finns ju ändå en positiv sak med den här smärtan ... jag får ju faktiskt en himla bra kroppshållning ... bara jag väl tagit mig upp till stående, så ...
Om jag väl rest mig upp och rätat ut ryggen, så måste jag ju sen gå spikrak hela tiden. Annars gör det ju så hemskt ont. Så det SER ju säkert rätt bra ut. ;-) Inget svankande, här inte. Fast ... jag föredrar ändå att ha lite sämre hållning ... bara jag slipper ha ont.

Nå ... ikväll lär jag nog kunna somna mycket fortare i alla fall ... och kommer antagligen sova gott sen hela natten *drömmer*. Förhoppningsvis blir ischiasen bättre då ... om jag bara får vila ut ordentligt. Hoppas, hoppas, hoppas ...

Jag får väl räkna får eller nåt, så jag somnar fort ...

http://image.spreadshirt.net/image-server/image/composition/20848794/view/1/producttypecolor/313/type/png/width/378/height/378/counting-sheep-t-shirts_design.png

2 kommentarer :

  1. Din stackare vet precis hur du har det .. när jag hade det som värst mars - juli förra året kunde jag knappt röra mig i sängen det var som om hela kroppen låste sig..
    var till sjukgymnaste flera gånger och det blev faktist bättre men tjatar igen om madrassen, om du inte har en tjock skummgummi madrass köp en och lägg uppe på din vanliga och prova .. tror det kan hjälpa dig med.
    ett tips till när du sitter rulla en handuk och lägg i svanken ..
    men tycker du ska kolla upp det här NU och gå till en sjukgymnast de kan inte göra det bra nu men på sikt
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack för dina tips. :-) Ska fundera på det där med madrassen. Låter ju som nåt som kanske skulle funka.
    Sen vore det nog bra att kolla upp ryggen, förstås. Den senaste tiden har jag ju haft hemskt mycket problem med den, så något borde nog göras.

    Kram

    SvaraRadera