fredag 14 januari 2011

Fredag kväll!

Äntligen fredag kväll! Sååå skönt med helg! Det är det alltid. Skönt att slippa stiga upp tidigt på morgnarna och skönt att kunna vara vaken så länge man vill på kvällarna ... och sen bara göra vad man vill. Sånt gillar jag!
Den här helgen har jag inte annat planerat än att plocka bort julsakerna och att städa lägenheten. Hoppas verkligen vi får det avklarat. Imorgon är ju maken borta typ hela dagen, så det är ju bara jag och barnen som får plocka bort grejerna (om jag inte vill vänta till på söndag, förstås). Viktor har visserligen judoträning i morgon mitt på dagen, men kanske har vi hunnit rätt långt redan då? Eller så har vi inte börjat alls, så jag och Amanda får fixa allt själva? Nå ... det visar sig. Jag tänker i alla fall inte stressa. Det får ta den tid det tar.
I kväll blir det väl att kolla på Let's Dance och sen lägga barnen. Efter det vet jag inte riktigt vad jag ska göra ... kolla på TV eller spela Sims, antagligen? Det beror ju en del på vad maken vill göra.
Så ska jag väl ta min medicin också. Sedan några veckor tillbaka, så tar jag den helt själv. Tänkte testa med det nu och se hur det går. Jag har ju inte vågat trycka på knappen till injektorn under drygt 1 års tid ... inte sedan jag träffade en nerv hösten-09. Har varit sååå rädd för att något sådant ska hända igen, eftersom det är en av de läskigaste saker jag någonsin varit med om ... så sedan dess har min man fått hjälpa mig med medicineringen. Jag har laddat och satt injektorn på plats, sen har han fått "avfyra" sprutan och när den väl kommit in i låret, så har jag tagit över och sprutat in medicinen. Då har det funkat rätt bra. Men ... nu känner jag att det faktiskt har funkat väldigt bra det senaste året ... och även de gånger jag varit tvungen att klara av det helt själv (om maken varit borta t ex), så har det gått hyfsat bra ... så därför känner jag mig mogen att fixa det helt på egen hand nu igen. Jag ska åtminstone testa ... och hittills har det känts väldigt bra i alla fall. Så i kväll är det alltså dags för medicinering igen (jag tar en gång i veckan). Gör det väl under en paus i Let's Dance, skulle jag tro.

1 kommentar :

  1. Härligt med helg =) själv jobbar jag lördag men får sovmorgon med famliljen på söndag =)
    hoppas det går bra med sprutan i kväll och ha en härlig helg nu =)
    kram

    SvaraRadera