onsdag 12 januari 2011

Familjen Annorlunda

Apropå Familjen Annorlunda, förresten (som jag skrev lite om igår), så har jag svängt helt i vad jag tycker om Märsta-familjen den här säsongen. De var ju med förra säsongen också, men då gillade jag inte de nåt vidare. Tyckte det kändes så rörigt där och så förstod jag ju inte riktigt hur man kunde bo i en 3:a med så många ungar. Jag, som tycker att VI har det trångt ... som bor i en stor 3:a med "bara" två barn. Så blev hon ju dessutom gravid IGEN ... som om de inte redan hade barn så det räckte. Jag fattar i och för sig inte ens hur man kan få nåt tillfälle ... eller framför allt rum ... att göra några barn om man bor som de gjorde. I vår familj skulle det aldrig inträffa i alla fall ... om vi hade lägenheten full av ungar. Men för de gick det visst bra. De har väl något knep, antagligen.
Hur som helst, så tycker jag mycket bättre om dem den här säsongen. Nu är de min favoritfamilj! :-) Nu har de ju flyttat ... fast fortfarande har de ju bostaden full av ungar (är nog svårt att undvika när man har 10 stycken) ... men ändå verkar de ha det så bra, på nåt sätt. Barnen verkar väldigt harmoniska och mamman känns så lugn ... och stark. Jag tycker de verkar vara en väldigt härlig familj och de är helt klart bäst den här säsongen. Jag har nu till och med börjat följa Märsta-mammans blogg nu ... för att ha lite extra koll. ;-)

1 kommentar :

  1. Tittar in till dig,hitta din fina blogg,när jag satt och skicka runt på andra bloggar.
    Måste fråga är det du som är Asaac på fl.

    SvaraRadera