söndag 23 januari 2011

Blev lugnt

Idag har vi haft det lugnt, måste jag säga. Strax efter 11.30, så blev Amanda hämtad av sin bästa kompis mamma. De skulle först till ridhuset för att se på när kompisen red. Sen skulle de hem till dem ... och där skulle Amanda bli kvar hela dagen ... och även sova över. Det är första gången hon sover borta (förutom när hon sovit hos sin farmor och farfar), så vi får se nu hur det går. Antagligen går det jätte bra. Hon känner ju de så väl och Amanda är rätt anpassningsbar, så det är nog inga problem. Blir spännande i morgon att höra hur det har gått. Det var en till tjej som skulle vara där också ... en tjej, som är ett år äldre. Hon skulle antagligen också sova över, fick jag höra när jag ringde dit tidigare ikväll. Flickan har precis fått en lillebror och tydligen hade de kommit hem från BB igår och pojken hade visst skrikit mycket på natten, så det var väl lite struligt hos dem just nu.
Hur som helst ... samtidigt som Amanda åkte iväg, så stack Viktor iväg på judoträning. Under tiden så hjälpte jag maken med en grej på datorn ... eller ... vi lekte väl lite i photoshop, kanske man skulle kunna säga.
Sen kom Viktor hem en stund före 14 och då fixade jag lite snabbt lunch åt oss. Sen blev det ju lite disk, på med en tvättmaskin, skriva en inköpslista och så bar det iväg till affären för veckohandlingen. Skönt att få den avklarad idag, så har vi morgondagen helt ledig. Eller ... hm ... JAG har morgondagen helt ledig. Maken har visst några möten, tror jag.
Efter vi handlat, så åkte vi förbi videobutiken och hyrde några filmer. Den här gången behövde vi ju inte alls ta någon hänsyn till Amanda, så alla filmer vi tog hade 11 års gräns. Jag upptäckte dock att de verkar ha ändrat kriterierna för åldersgränsen på filmer nu för tiden, för den ena filmen var verkligen riktigt rå. Jag hade ALDRIG vågat kolla på en sådan film som 11 åring. Jag vågar ju inte ens kolla på sådana scener NU. Faktiskt, så blundade jag en hel del ... och till slut så stängde vi av filmen, för vi tyckte inte den var lämplig för Viktor att se. Det tyckte han inte själv heller, så det var inga protester från hans håll när vi stängde av filmen.
Men det första filmen vi kollade på var riktigt bra. Åtminstone enligt vårat tycke.


Affisch till filmen Trollkarlens lärling 
 
 Så det var riktigt mysigt. Till filmerna så åt vi glass. Mumsigt värre! :-) Och före det så lagade jag till en riktigt god middag ... Krämig risotto med auraostfyllda köttfärsbiffar, rödvinsås och sallad. RIKTIGT gott, blev det!

Nu är det väl snart läggdags, men jag ska försöka hinna med att blogga lite mer i morgon. Igår hann ... och orkade jag ju inte alls. Men i morgon borde jag hinna med mer. 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar