lördag 8 januari 2011

Blir fortsatt ryggläge

Igår blev det inte av att jag bloggade nåt. Har ju fortfarande ont i ryggen och så hade maken hyrt filmer, så det var mest ryggläge i soffan som gällde för mig hela kvällen. Blir väl samma idag, antar jag. Vi ska dock en sväng till våra vänner i Järsö på kvällen ... för att fira Emil, som fyller 10 år idag. Handla, ska vi också göra. Men utöver det så ska jag nog mest ligga på rygg. Vill verkligen bli bra! Det strålar hemskt mycket ut i benet och har så gjort sedan i går. Kanske är det ischias, jag har? Fast då brukar man väl ha ont i skinkan och det har jag ju inte direkt ... är mest i ryggslutet som det smärtar ... bränns nästan som eld ibland ... och så strålar det ut i det högra låret ... ibland även i det vänstra.
Nå ... det blir väl bra så småningom.
Nu ska jag lägga mig ner i sängen och skriva en inköpslista. De andra kollar på film, men vi ska väl åka sen när de har tittat färdigt.

2 kommentarer :

  1. tråkigt med ryggen... du vet jag har ju oxå haft jätte problem med min men efter att jag prova en MJUK säng så har det blivit mycket bättre, just nu har jag bara lagt en skumgummi madrass på min vanliga men det är tänkt att vi ska byta ut min vanliga madrass sen. trode faktist att det skulle bli värre när jag sov på en jätte mjuk madras i höstas men vakna och hade inte alls lika ont igen..
    kanske funkar för dig med.. känner direkt när jag legat för länge i vår soffa att det gör ont och så försvinner det när jag ligger i sängen på min sida =)
    har ju ävne gått hos sjukgymnast och fick där tips om att hålla in magmusklerna , inte böja mig framåt de första timmarna jag är vaken och tänka på att böja knäna när man plockar upp saker.
    hoppas det blir bättre snart
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, min madrass i sängen skulle nog behöva bytas ut. Den ÄR egentligen rätt mjuk, fast är inte av den bästa kvaliteten och har gått lite sönder under, så den är inte lika funktionell längre. Den känns hårdare nu är förut. När jag ligger ovanpå sängen när den är bäddad (med duntäcke och överkast) så känns det mycket skönare att ligga där, för då är det riktigt mjukt. Men på natten kan jag ju inte ligga ovanpå täcket. Då skulle jag frysa.
    Det där med magmusklerna var ju intressant. Det kanske är nåt man borde tänka på. Jag har nog för dålig hållning, så att tänka efter mer på sådant vore nog bra.
    Jag har i alla fall börjat böja på knäna mer när jag tar upp saker. Det började jag med efter de senaste ryggskotten.

    Kram

    SvaraRadera