måndag 17 januari 2011

Nu fastar katterna

Vi tog precis bort maten för katterna, för nu ska de fasta. De ska nämligen kastreras i morgon ... äntligen ... och då får de inte äta någonting alls under 12 timmar före.
Får se hur det går nu med allting. De ska ju ha tratt på sig sen i några veckor och det tycker Amanda ska bli lite läskigt. "STACKARS DOM!" grinade hon när hon fick höra talas om det. Men ... det kommer säkert gå bra. Det är ju många katter som har kastrerats tidigare, så nog kommer våra tjejer klara av det också. Garanterat!
Tidigt i morgon bitti ska de iväg och sen är de klara för avhämtning senare ... på eftermiddagen.
Ska ju bli himla skönt att få det hela avklarat ... och jag hoppas VERKLIGEN att deras jobbiga betéende försvinner. Vi kan ju liksom inte ha katter som kissar ner alla sängar flera gånger om dagen. Fick ju byta i barnens sängar nu i kväll också eftersom någon glömt stänga dörren till deras rum, vilket resulterade i blöta sängkläder. Blä! Jag börjar bli så himla less på detta sängklädestvättande. Nå ... det BORDE ju bli bättre efter kastreringen i alla fall.

I övrigt, så kan jag säga att dagen har varit rätt jobbig idag. Började ju tidigt i morse och sen har jag haft hur mycket som helst att göra på jobbet. Hann inte ens med allt jag hade tänkt, så det får väl bli till att omprioritera morgondagen lite.
Sen blev det ju matlagning när jag kom hem från jobbet ... och lite disk och så. Sen kom en klasskompis till Amanda hit ett tag senare ... en pojke, som aldrig hade varit här innan. Men det gick bra. Barnen lekte så snällt, så. :-)
Nu tänkte jag koppla av en stund med lite Sims-spelande och sen blir det nog läggdags rätt snart.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar