torsdag 27 januari 2011

Tips på hur man får fler besökare till bloggen

Jag har upptäckt ett smart sätt att få många googlare att hitta till bloggen ... skriv om något populärt TV-program! Sen jag skrev om Familjen Annorlunda, här i bloggen, så har jag fått en massa träffar från Google. Mitt inlägg om Familjen annorlunda, ligger överlägset i topp på besöksstatistiken (om man bortser från de som kommer hit via mer-trafik). Inlägget jag pratar om, hittar du här och ett annat sådant inlägg finner du här.
Om man ska gå efter vilka inlägg som fått allra flest träffar från Google, så kommer ett annat TV-program på andra plats ... nämligen Biggest Looser ... just detta inlägg.
Så ... skriv om kända TV-program om du vill få fler besökare. ;-)
Fast ... jag kommer nog ändå att fortsätta skriva om vad jag vill och känner för ... utan att tänka på hur många som eventuellt kommer hitta hit pga vad jag skriver. Men jag tycker ändå det är intressant. Jag gillar ju statistik och är väldigt intresserad av vilka som hittar hit, varifrån de kommer och varför. Särskilt Google-sökningarna, tycker jag är intressanta.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar