söndag 23 januari 2011

Trött idag

Det hade nog gått bra för Amanda att sova borta i natt. De hade haft jätte kul, ätit massa gott och bastat. Fast hon var lite ledsen över att hon glömt bort att ringa hem igår kväll innan hon lade sig. Alltså ... hon var ledsen över det sen när hon kom HEM. Hon hade inte sagt nåt om det till de andra. Hon berättade också för mig att hon hade gråtit lite tyst när hon vaknat till på natten ... eftersom hon saknade mig. Men det hade hon inte heller berättat för någon.
Fast annars hade det gått bra. Hon var dock vääääldigt trött. Hon hade ju varit ute mycket och lekt en massa ... även idag på morgonen ... så man kan förstå att det tar på ordentligt.
Hon lär nog somna snabbt ikväll ... fortare än hon annars brukar somna på söndagar. I vanliga fall brukar ju barnen ha lite svårt att somna på söndag kvällar, eftersom de oftast gått upp sent på morgonen och sen tagit det lugnt på dagen. Men i morse hade visst Amanda gått upp redan vid 7.45, plus att hon varit väldigt aktiv ... så ikväll slipper man nog tjata på henne att vara tyst och försöka sova.

Sen var vi ute på söndagspromenad på eftermiddagen ... hela familjen. Det var ju vacker väder ... soligt och inte särskilt kallt. Jag, som inte är särskilt van vid långpromenader, blev ju helt slut efteråt. Jag går ju visserligen en del på jobbet ... fast det är ju inomhus. Att promenera utomhus är MYCKET mer uttröttande. Blev trött både i kroppen och knoppen, kände jag ... så nu lär väl jag också somna fort ikväll. Jag brukar ju annars också ha en del insomningsproblem på söndag kvällar. Fast ikväll kommer det nog gå fortare.
I morgon bitti börjar jag tidigt igen. Det är dock den sista tidiga morgonen nu på ett tag. Jag tog faktiskt på mig den här extra morgonen frivilligt. Vill ju ha så mycket komp som möjligt före jag ska ha ledigt ... så jag kommer ha tid över även EFTER sportlovet.
Men efter i morgon så blir allt som vanligt igen.

Nu tänkte jag spela lite Sims igen ... tills jag ska lägga Viktor om en halvtimme. Amanda har redan lagt sig, eftersom hon var såååå trött.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar