söndag 30 januari 2011

Trött idag

I morse var jag bra trött, måste jag säga. Jag hade ju så hemskt svårt för att somna igår kväll. Låg länge i sängen och bara vred och vände på mig ... och klockan bara gick och gick. Man hade nästan kunnat tro att det var söndag, för på söndagar brukar det oftast vara svårare att somna. Vet inte varför det var så hemskt svårt att komma till ro igår. Jag lade mig ju ändå inte för tidigt, för klockan var nog över 1 på natten när jag lade mig. Kanske berodde det på skumgodiset som jag åt en stund före läggdags? Kroppen kanske inte ville ha så söta saker precis innan sänggående? Den är kanske inte så van vid det?
Sista gången jag kollade på klockan, så var den över 2.30 ... och då hade jag inte sovit en enda minut. Men antagligen somnade jag strax därefter.
Eftersom jag var så fruktansvärt trött sen i morse, så gjorde jag som så att jag gick upp i hyfsad tid för att äta frukost (ville ju inte äta alltför sent, eftersom jag ville hinna äta lunch i normal tid också). Sen klädde jag på mig och efter det så gick jag och lade mig en stund igen. Jag kände att jag verkligen behövde mer vila och eftersom det var ledigt, så tänkte jag att jag måste passa på ... när jag äntligen KAN få lägga mig så där.
Efter nån timmes vila, så kändes det mycket bättre. Då gick jag upp och sminkade mig lite, sen tog jag med mig Amanda och gick iväg till Dillen en stund (leksaksaffären här). Hon ville köpa en grej för sina egna pengar. Sen gick jag och kollade lite mer efter vinterskor, men hittade inga. Aldrig att jag köper vinterskor för nästan 100 Euro ... särskilt inte när det är rea på andra ställen. Tyvärr så hittade jag ju inget när jag kollade igår ... där det var rea. Det slutar väl med att jag får dras med mina kalla skinnstövlar hela vintern. Snygga, är de ju ... fast inte särskilt varma.

När jag och Amanda kom hem, så värmde jag lite snabbt lunch åt oss allihopa. Vi hade ju en massa matrester kvar i kylen. Efter maten, så gick jag och barnen iväg till min kompis, Sandra. Hennes son, Gunnar, fyllde 1 år igår, så vi var ditbjudna på kalas idag. Där fick vi lite gott fika och träffa lite trevliga människor ... och barnen fick fiska fiskdamm. :-D
Maken hade ju också fått följa med, men han har tent i morgon, så han behövde vara hemma och plugga ... och tyckte nog det var skönt att få vara ifred en stund.

Senare på kvällen, så gick jag och barnen iväg till ishallen som ligger alldeles nära vårt hus. De hade friåkningstid klockan 17, så barnen ville dit och åka skridskor. Själv, så åkte jag inte. Jag följde bara med som materialförvaltare ;-) och så stod jag bredvid isen och frös om fötterna. Fast barnen hade ju kul, i alla fall.

I morgon är det jobb igen ... en ny arbetsvecka ... och jag längtar redan till nästa helg. Haha! Just nu är jag inne i en period då jag mest av allt bara vill vara hemma. Har känt mig lite trött den senaste tiden, så då känns det väl inte så superkul att jobba. Men, men ...
Man får ju pengar för det i alla fall ... och man får ju komma ut och träffa lite folk. Jag TRIVS ju på jobbet, men just nu så känner jag allra mest för att bara vara hemma och mysa med familjen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar