onsdag 19 januari 2011

Men, suck!

Nu måste jag köpa nya vinterkängor. :-( Mina, som har varit så bra, bekväma och varma ... ända sedan jag köpte dem hösten 2002 ... när Amanda låg i magen. Men nu är de slut.
Jag tyckte det kändes konstigt när jag gick från jobbet idag. Den ena skon kändes mycket större än den andra, så jag kolla på det så fort jag kom hem. Och mycket riktigt ... skon var trasig. :-( Dragkedjan bak på skon hade åkt isär. Efter en stunds trixande, så fick jag i alla fall ner dragkedjan, så jag kunde ta av mig skon. Men det var inget tillfälligt problem, för jag testade sen att dra upp den igen och då gick den isär med en gång. Så ... mina vinterskor är TRASIGA!
Tur i oturen, så köpte jag ju precis ett par svarta skinnstövlar i julklapp till mig ... men de är ju inte fodrade, så det lär bli rätt kallt att gå omkring i dem. Sen är jag rädd att de ska gå sönder om jag har jeans i dem ... och att gå i tights, är ju inget jag vill, direkt ... inte när det är kallt åtminstone. Dessutom har jag bara ett par snygga tights.
Så ... nu måste jag ju köpa ett par NYA vinterkängor ... och sådana är ju inte alltför billiga. Visserligen går det kanske att få tag på nu när det är rea på vissa ställen. Men, ändå ...
Jag känner det lite som en onödig utgift. Men, men ... skor, måste man ju ha. Ja, VINTERSKOR, alltså. Sommarskor, har jag ju, men det kan man ju inte gå omkring med under den här årstiden. Då lär man både halka och frysa. Så jag får väl kolla efter ett par nya skor nu i helgen. Till dess får jag klara mig med stövlarna.

http://img3.prosperent.com/images/250x250/media.rei.com/media/p/1514920.jpg

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar