tisdag 4 januari 2011

Tröttelitrött

Gäsp, vad jag är trött. Det tar på krafterna att ha ont i ryggen. Nu jobbar jag ju dock bara en dag. Sen är jag ledig en dag igen. Ska bli skönt! Sen är det ju klämdag på fredag ... men då ska jag jobba ... fast det lär ju vara rätt lugnt på jobbet då eftersom troligtvis en hel del människor kommer vara lediga.

I natt måste jag försöka ligga mer på ryggen. Tror min rygg skulle må mycket bättre av det. Problemet är väl bara att jag har så svårt att ligga länge på rygg ... och ännu svårare har jag för att sova på rygg. Jag kan egentligen bara sova när jag ligger på höger sida. Ingen annan ställning funkar för att sova på ... inte vänster sida ... inte mage ... inte rygg. Kan bara ligga korta stunder i andra ställningar, men om jag ska somna, så måste jag vända mig "rätt". Vet inte varför och vet inte när det blev så här, men jag har nog varit högersovare väldigt länge.
Så ... får se hur det går med mitt ryggliggande? Jag tvivlar på att jag kommer kunna somna i den ställningen, men jag ska åtminstone försöka ligga kvar på rygg så länge det bara går. Kände ju i natt att det inte var så bra för ryggen att ligga på sidan, så som jag gör. På rygg känns det bättre ... och jag vill ju bli bra. Snart är det ju helg också ... och då vore det skönt om jag slipper ha så ont.

Annars är det nog bra med mig. ;-) Idag fick jag se en liten skymt av solförmörkelsen som var. Det var dock en extrem dimma precis när solen skymdes, men sen släppte dimman och min kollega sa till mig att kolla ut genom fönstret. Då gick jag fram och tittade och såg att en liten bit av solen var alldeles svart. Jätte coolt att se en sån grej, faktiskt! Synd bara att det varit så dimmigt innan.

1 kommentar :

  1. Inget skoj att ha ont i sin rygg. Jag vet hur du har det. Har haft väldiga problem med min rygg då jag har disbrock som de ej opererat, och för den delen så vill jag inte att de skall göra det efter den prognos jag fick. Krya på dig och var rädd om dig. Ett knep lägg dig på golvet med fötterna på en stol och rumpan så nära stolen som du bara kan 90grader så att säga. Det går bra att ha en låg kudde under huvudet.
    Kram

    SvaraRadera