lördag 29 januari 2011

Har hunnit med en del

Idag har vi faktiskt fått en del uträttat. Kom ju dock inte ihåg allt, som för det mesta när man ska köpa saker ... som att vi skulle haft en ny hjälm till Amanda. Det kom jag på först efter att vi kommit hem, så nu får vi skjuta upp det till en annan dag.
Fast en hel del annat fick vi gjort i alla fall ... Viktors skridskor blev slipade, vi köpte några presenter (till två kalas), jag kollade på vinterskor till mig (hittade dock inga), vi köpte några PS3-spel (Viktors PS2 såldes precis nyligen och då bestämde vi att vi skulle köpa PS3-spel för pengarna), vi köpte en ny hemtelefon eftersom vår gamla gick sönder förra helgen, vi köpte en massa mat, köpte kattsand, plockade upp alla matvaror och så städade jag och barnen lite.
Innan vi åkte till mataffären, så skjutsade vi iväg Amanda till ett kalas. Hon var bjuden till en gammal dagiskompis, som hon inte hade träffat på länge (de går i olika skolor). Hon var den enda tjejen som var bjuden. Amanda förklarade innan att han bjöd henne för att han var kär i henne. :-D Han hade sagt det till henne när de gick på dagis.
Killar brukar faktiskt gilla Amanda. Så har det alltid varit. Hon är ändå inte den vackraste tjejen ... men inte den fulaste heller. Om man ska gå enbart efter utseende, så är hon nog mer alldaglig. Men ... hon ÄR otroligt snäll och hon är så fruktansvärt jordnära. Hon leker med alla ... både pojkar och flickor ... och hon anpassar sig efter sitt umgänge. Hon älskar att leka typiska flick-lekar, men hon kan även klättra i träd eller leka Star Wars eller Tjuv och polis. Hon är ingen "märkvärdig" tjej och blir inte mer tystlåten när en kille hon gillar är i närheten. Hon har kompisar som blir tysta och himlar med ögonen när de är nära nån kille de gillar, men sådan är inte Amanda. Hon är sig själv i alla lägen ... hon är den snälla, glada, omtänksamma tjejen ... oavsett om hon umgås med killar eller tjejer. Det är sådan som hon är ... och jag tror det uppskattas av killarna. De tycker om hennes personlighet och därför så blir hon rätt omtyckt.
Hon är ingen pojk-flicka, men heller ingen extremt flickig flicka. Amanda är Amanda helt enkelt. I alla lägen så är hon sig själv ... och hennes egenskaper verkar andra tycka om. Därför blir hon bjuden på pojkkalas, trots att hon är flicka. :-)

Nu är det slapparkväll som gäller för oss. Tyvärr tror jag inte det är så mycket på TV ikväll och ingen film har vi hyrt. Kanske man kan kolla nån film som vi har inspelad på hårddisken, förstås. Nå ... får se hur det bli med det.
Jag känner mig ju så hemskt slut i kroppen just nu. Orkar inte göra ett dugg, känns det som. Vet inte riktigt varför, men jag känner mig verkligen supersvag i kroppen för tillfället. Skönt att vi inte har några planer för kvällen ... mer än att vara hemma och ta det lugnt ... och så får man ju sovmorgon en morgon till.
Vi skulle ju även behöva planera sportlovet lite grann. Jag ska ju vara ledig då och vi har tänkt att vi ska åka till Helsingfors i alla fall ... fast inga detaljer är bestämda, så det skulle vi behöver planera. Det borde vi väl hinna få in i alla fall ... planerandet, alltså.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar