söndag 6 mars 2011

Yes!

Sååå himla glad blev jag igår när det var klart att Sara Varga gick till final i Melodifestivalen. Jag tycker den låten bara blir bättre och bättre för varje lyssning ... och den känns fortfarande lika stark. Jag bara njuter när jag hör den. En verkligen underbar låt. Sorglig, men otroligt vacker.
Den andra låten som gick vidare var The Moniker. Ja, vad säger man om det? Vissa gillar väl den, antar jag, fast inte är det min cup of tea. Det känns som en sån där kulturell låt, på nåt sätt ... en låt som man "ska" gilla ... för att den är så speciell och konstnärlig. Men jag säger vad jag tycker, jag ... och jag tycker den är riktigt dålig. Låttiteln är dock väldigt passande ... Oh My God  ... för det var precis vad jag tänkte när jag hörde den för allra första gången. Ja, så tänker jag fortfarande när jag hör den. Jag tror ... och hoppas ... att den inte kommer ha en chans i finalen på Lördag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar