onsdag 30 mars 2011

Spel i skolan

Igår orkade jag inte skriva någonting. Jag packade upp hela kvällen och sen var jag så slut att jag inte orkade tänka över huvud taget. Idag är jag i och för sig ÄNNU tröttare, men tänkte ändå att jag skulle uppdatera lite här innan jag lägger mig.
Ikväll var jag och maken till Viktors skola på ett slags föräldramöte. Vi skulle spela en typ av spel tillsammans med de andra föräldrarna. Eller ... mannen fick inte vara vara med och spela, för han var "lekledare" i egenskap av Hem&Skolas ordförande.
Det var väldigt trevligt, tyckte jag ... och intressant. Vi fick vissa påståenden som vi sen skulle rangordna i viktighet ... och så fick vi sitta i mindre grupper med fyra personer i varje grupp. Så samlades vi sen och jämförde allas lappar och diskuterade fram vad som kändes mest relevant och viktigt.
När jag var yngre, så hatade jag sådana där "lekar" ... och jag satt mest tyst och lyssnade ... och avskydde om någon försökte få mig att säga något. Men nu så tycker jag faktiskt att det kan vara rätt roligt ... och inte sitter jag helt tyst heller, utan jag framhäver faktiskt min egen åsikt. Jag gillar att diskutera ... och nu, när jag blivit äldre, så har jag upptäckt att jag faktiskt HAR rätt vettiga åsikter. ;-)
Fast det var tröttsamt att vara i skolan. Jag blev så fruktansvärt slut i huvudet mot slutet. Jag har ju dessutom haft en extremt stressig dag på jobbet, vilket säkert också bidrog till min enorma trötthet.
Så idag har jag inte orkat packa upp en enda kartong. Det hade jag ju i och för sig inte tänkt heller. Tänker spara resten till på Lördag. Pappa (som bor här för tillfället ... till efter Påsk), hade dock packat upp lite idag ... så det har ju ändå minskat lite ytterligare, vilket är skönt.
Nu ska jag nog lägga mig strax. Jag måste ju säga att det verkligen tar på krafterna att flytta ... nästan så att det blir värre för varje gång. Men ... så snart allt är klart, så kan man väl få vila ut ordentligt. Det skulle jag verkligen behöva, känner jag. Är trött, så trött, så trött ...


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar