söndag 6 mars 2011

Börjar bli sjuk

Min hals börjar kännas hemskt tjock just nu. Har väl blivit smittad av Viktor, antar jag. Han fick ju ont i halsen redan i slutet av förra veckan och så bröt förkylningen ut mer nu i helgen. Får se om det kommer bli värre för mig också. Feber, får jag ju nästan aldrig, men förkyld brukar jag ju kunna bli ... snuvig, hostig, ont i halsen och hes. Men jag hoppas ju på det bästa, förstås.
Idag har jag ju dessutom haft så fruktansvärt ont i kroppen ... öm överallt ... och svag. Vet inte varför, egentligen, men kanske var det för att jag bar två RIKTIGT tunga matkassar från affären igår? Det skulle ju förklara ömheten i axlarna. Men jag tycker ju ändå inte att hela armen borde kännas så svag då ... och inte heller att benen känns så matta. Men ... vad vet jag? Kanske är det ändå därför?
Dessutom har jag ju varit extremt trött idag. En stund efter att vi handlat och ätit lunch, så gick jag och lade mig för att vila. Var ju så oerhört trött, så jag ORKADE helt enkelt inte vara uppe just då. Ville bara sova, kändes det som. Så jag lyssnade på kroppen och lade mig i sängen för att ta mig en tupplur. Faktiskt så slumrade jag till en stund. Tyvärr så sov jag lite oroligt, eftersom jag blev så kissnödig ... och jag var för trött för att gå på toaletten, så då höll jag mig istället ... vilket resulterade i att jag sov väldigt oroligt. Men en stunds välbehövlig vila, fick jag i alla fall.
Nu är det strax läggdags "på riktigt" ... alltså ... för natten ... och jag hoppas verkligen jag kommer kunna somna. Det brukar vara lite svårt på söndagarna. Men det visar sig väl.
Ska bara kolla på TV en stund till. Sen, så ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar