tisdag 22 mars 2011

Det som göms i snö ...

En positiv sak med att flytta, är ju i alla fall att man kan hitta saker som man tror har försvunnit. Idag, när jag plockade ur byrån i hallen, så upptäckte jag plötsligt en liten grå grej. "Men ... det är ju ... " utbrast jag ... och mycket riktigt ... det VAR faktiskt batteriluckan till våran kökstimer! Jag trodde ju att jag hade råkat slänga den i vår senaste flytt, men istället hade jag lagt den i en byrålåda. Haha! :-D Så nu är den på plats igen!
Undrar om man kommer hitta några andra roliga saker? Det roligaste, vore ju förstås om jag kunde hitta min vigselring, som försvann före jul nån gång. Om den dök upp så skulle jag bli världens lyckligaste. Men ... jag vågar nog inte hoppas för mycket. ALLA försvunna saker dyker tyvärr inte upp. Men nu är jag i alla fall glad över att jag hittat batteriluckan. Det var en positiv och oväntad överraskning.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar