onsdag 23 mars 2011

Stressad

Ikväll har jag packat en massa kläder ... nästan alla mina och barnens kläder for ner i svarta plastsäckar. Vi har ju inte så mycket tomma kartonger kvar, så därför tog jag säckar till kläderna. Kläder är ju mjukt, så det funkar bra ... och jag lär ju ändå behöva vika in allt innan jag lägger det på plats i garderober och byråer. Vi har fortfarande en del kvar att packa, men efter att jag packat 7-8 säckar, så ORKADE jag verkligen inte fortsätta mer idag. Det brände nåt enormt i ryggen ... och den bara skrek efter vila ... och då lyssnade jag. ;-)
Det viktigaste är ju egentligen att vi tömmer de möbler som ska med när flyttgubbarna kommer. Annat går ju att ta i efterhand i värsta fall. Vi har ju kvar lägenheten till den sista. I morgon kväll tänkte jag ta så mycket jag bara hinner, dock ... främst barnens rum, som de har en del grejer kvar i fortfarande. Så måste ju alla byråer vara helt tömda, men det är de närapå nu. Jag hoppas ju även att jag hinner dammtorka bokhyllan och vitrinskåpet. Vill ju gärna inte släpa in dammiga grejer i lägenheten. Att damma går ju ändå rätt fort nu när det är tomt.
Jag känner mig rätt stressad över att inte hinna allt jag vill i morgon. Jag jobbar ju liksom först på dagen också. Fast maken har ju planerat att packa imorgon på dagen, så han hinner förhoppningsvis en del då. Så ska vi äta ute imorgon, så vi inte behöver tänka på någon matlagning.
Får se hur mycket som hinns med. Vill ju att allt ska bli så bra och så smidigt som möjligt. Usch ... nu vill jag bara att allt det här jobbiga ska vara över. Jag HATAR verkligen att flytta! Ändå gör vi det så himla ofta. Vi är väl masochister eller nåt sådant? :-D Men ... det blir nog bra när allt är klart ... och när vi bara kommit i ordning. Då blir det nog bra!
Vi har i alla fall inte tänkt flyttstäda. Min kära make bokade idag en firma som ska komma hit och städa nästa vecka. Min rygg pallar inte riktigt av att göra en sådan ordentlig städning ... och dessutom tycker ingen av oss om att städa. ;-) Och ärligt talat, så är jag heller inget vidare på det. Jag kan ju säga att jag INTE har ärvt mormors städargener. HON var superbra på att städa ... och gjorde det dessutom helt frivilligt. Haha! Fast min syster verkar ha fått de generna, för hon är likadan ... städar jämt ... oavsett om det behövs eller inte.
Men sån är inte jag ... tyvärr ... :-(
Apropå mormor, så skulle hon ha fyllt 99 år idag om hon hade levt. Fast hon blev ju "bara" 89 ... så i sommar blir det 10 år sedan hon dog. Jösses, vad tiden går.

Jag och mormor (bilden är nog från 1999 och sen har jag i efterhand photoshoppat den)

Nu blir det väl antagligen lite dåligt med uppdateringar här den närmaste tiden eftersom vi flyttar. Eventuellt hinner jag skriva några förinställda inlägg, men det är ingenting som jag kan garantera. Det blir när det blir ... och sen, när vi kommit i ordning, så kommer ju allt bli som vanligt igen ... och kanske ännu bättre till och med. ;-)

Nu ska jag i alla fall strax lägga mig, för i morgon är det jobb ... sista jobbdagen före flytten. Sen ska jag vara flyttledig på fredag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar