tisdag 15 mars 2011

Piggare idag

Idag känner jag mig lite piggare, i alla fall. Men så är det ju inte Måndag heller. ;-) Måndagar brukar ju vara den tyngsta dagen på hela veckan.
Sen har jag ju inte packat något idag heller. Jag tog istället med mig Amanda till KappAhl en stund efter middagen för att kolla på kläder till ett uppträdande som de ska ha i skolan på fredag. Hon och bästa kompisen ska rocka rock-ring, har de bestämt.
Vi hittade dock inga kläder som hon ville ha ... inte i hennes storlek, åtminstone. Men hon hittade nåt annat istället ... fina, färgade flätor som man fäster som en hårsnodd. Så då ska hon utsmycka sig med dessa fläthårsnoddar ... och så får hon ha sitt lila långa linne med paljetter på istället ... och svarta tights till ... så blir hon nog lagom show-aktig. Det blir nog bra, det. :-) Imorgon ska hon följa med sin kompis hem efter skolan, så de kan träna på uppträdandet. Det blev ju lite kort varsel, eftersom det bestämdes först igår ... men det ska väl inte vara så avancerat.
I morgon måste jag väl ta itu med packandet igen ... NÅGOT ska jag väl hinna med att packa, i alla fall. Men får väl ta det lite i min egen takt. Får väl se hur mycket man orkar också.
Fast före jobbet blir det ju inget packat, i alla fall. Nej ... på morgonen gör jag nog så lite jag bara kan. ;-) I morgon bitti ska jag ju till sjukhuset först. Ska till min läkare på halvårskontroll. Blä! Jag gillar verkligen INTE att gå till honom. Men, men ... är väl bara att bita ihop, säga att allt är bra och få det hela överstökat så fort som möjligt. Mitt läkarintyg jag har på medicinen går ju ut nästa månad ... det varar bara i tre år ... så om jag ska fortsätta med mina sprutor, så måste han i så fall skriva ett nytt läkarutlåtande och skicka till FPA (=Försäkringskassan). Antagligen är det därför jag fick tid till honom redan nu i Mars, för annars borde det inte varit dags förrän nästa månad.
Nå ... skönt att få det avklarat ändå. Sen dröjer det väl ett halvår till nästa gång. Får väl se om jag uppdaterar något i morgon kväll angående läkarbesöket. Beror väl en del på hur det går, förstås.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar