söndag 29 augusti 2010

Veckans matsedel

Idag skrev jag matsedel för kommande vecka och sen åkte vi till affären på eftermiddagen.
Förra veckan, så använde jag ju recept alla dagar ... som jag skrivit ut från Tasteline ... fast den här veckan kommer jag bara använda mig av recept 1 dag. I vanliga fall, så brukar jag ju sällan använda mig av recept. Brukar mest laga mat efter eget huvud. Men recept kan ändå vara bra ibland ... så man får lite mer variation och så man får se hur pass stor en portion egentligen är (lagar ju för det mesta alldeles för mycket mat annars).

Så ... den här veckans matsedel ser ut så här:

Måndag: Tagliatelle med skinka och ädelostsås

Tisdag: Korvsoppa

Onsdag: Spaghetti och köttfärssås

Torsdag: Räkwok med nudlar

Fredag: Köttgryta med ris


Helgen brukar jag aldrig planera för, utan det funderar vi ut när det närmar sig ... och så handlar vi det senare i veckan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar