måndag 16 augusti 2010

Våran semesterresa i bilder

Nu har jag fått till bilderna från vår semesterresa, så nu kan jag lägga in de här. :-) Tänkte att jag försöker lägga in dem i kronologisk ordning och så skriver jag lite till bilderna ...



 Barnen roar sig i Knatteland på färjan mot Åbo. Amanda hoppade lite i en hoppborg och Viktor spelade Nintendo Wii.


Viktor, på judolägret i Helsingfors. Vi bodde hos svärföräldrarna under tiden i Helsingfors. Det blev långa och jobbiga dagar för Viktor, men han hade hemskt kul. Dock fick han en fruktansvärd träningsvärk.




















Efter en tuff dag på judolägret, så åkte vi på kvällen till Borgbackens tivoli i Helsingfors. Där fick barnen åkband för första gången i livet och de hade det så, så kul! Viktor var ju nu tillräckligt lång att han fick åka precis vad han ville. Hur kul som helst, var det. Vi passade även på att äta mjukglass och sockervadd.

En snabb kräftskiva hann vi med hos svärföräldrarna på fredagskvällen. 


På söndagen ... före det var dags att ta färjan mot Stockholm, så gick vi till Högholmens djurpark. Där tog vi inte så mycket kort (bara med mobilkamera). Vi filmade desto mer istället. Dessa korten tog jag på en känguru (den översta bilden) och en emu (den nedersta bilden). Det var hemskt varmt denna dagen och det kryllade av Getingar i djurparken ... och på vägen dit. Vi fick se mycket roligt, i alla fall ... björnar, babianer, tigrar, lodjur, kaniner m.m.


 Här var vi i Köpenhamn, på väg från vårat hotell till Tivoli.



Viktor äter med pinnar



Efter att vi sovit en natt på hotell i Köpenhamn, så gick vi till Tivoli. Även där fick barnen varsitt åkband och de hade det sååå roligt. Själv, så blev jag "upptvingad" i Pariserhjulet och det var mindre kul. Gillar inte höjder nåt vidare, så det var verkligen ingen njutbar upplevelse. Jag gillade dock atmosfären på Tivoli. Det var ett riktigt gammalt, traditionellt tivoli, med gammaldags karuseller. Riktigt mysigt, var det att knalla omkring där ... och precis innan vi gick därifrån, så var det en massa sjömanskostymklädda, äldre herrar som steg upp på scenen och började sjunga gamla visor. Jag kände igen en del av sångerna ... som jag innan hört på svenska ... fast dessa män sjöng på danska. Bra lät det, i alla fall.









Varm choklad är gott när det regnar ute










Den 11:e Augusti (på min och makens bröllopsdag) så var vi på Legoland. Där hade ingen av oss varit tidigare och det var en verklig upplevelse. Vi hade det riktigt roligt, allihopa och tiden gick alldeles för fort. Vädret, hade väl kunnat vara bättre, förstås. Det regnade den största delen av dagen. Men det var ändå inte särskilt kallt och när solen dök upp mot eftermiddagen, så blev det riktigt varmt.
Vi åt på en restaurang i Lego-Western och där var pommes friten formad som legobitar. Det var lite lustigt.

Ja ... det var väl våran resa i stora drag ... mycket åkattraktioner och nöjen för barnen, så de har nog haft en riktigt rolig semester.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar