måndag 2 augusti 2010

Har packning på hjärnan

I morgon bär det av på resa, så i kväll har jag hållit på att packa för fullt. Insåg då att barnen måste ha vuxit väldigt mycket, för det är inte det allra lättaste att få plats med alla deras kläder i en och samma bag. Förut kunde ju lätt dela på en väska, men nu blev det RIKTIGT trångt. I och för sig så ska vi ju vara borta i hela 10 dagar också, så då borde det ju bli lite mer packning än när man åker bort över en helg. Dessutom packar jag nog ALLDELES för mycket. Men jag har ju så svårt att utelämna saker. Tänk om jag packar ner för lite? Eller tänk om jag packar ner fel saker? Tänk om det blir kallt och jag har packat ner för få varma tröjor och för få långbyxor? Tänk om det blir varmt alla dagar och jag har packat ner för få T-shirtar och inte tillräckligt med shorts/kjolar? Tänk om det blir regn de dagar vi har planerade aktiviteter och jag inte har packat ner några regntåliga kläder?
Ja, det är sådana saker jag funderar på ... och då blir ju packningen därefter ... dvs enorm!
Min egen väska, fick jag heller knappt igen. Den blev alldeles proppad ... och då packade jag bara mina allra bästa kläder ... som både är snygga och bekväma. Fast en tröja var jag tvungen att plocka ur eftersom den inte fick plats. Men, men ... jag hoppas det inte blir alltför kallt, så jag slipper ångra att jag tog bort den.
Sen är det ju en massa andra grejer som ska med också ... kamera, videokamera, skor till alla, yatzy, kortlek, solkräm, pengar, biljetten till legoland och annat. I morgon måste jag packa ner mitt smink också ... och tandborstarna ... och kuddar till barnen. Ja ... så måste vi ha med den uppblåsbara sängen också ... som maken ska sova på hos svärföräldrarna.
Är massor av saker man måste komma ihåg när man ska resa bort. Puh ... blir alldeles trött och virrig av att hålla allt i huvudet. När vi åker utomlands, så brukar jag oftast skriva upp en lista före som jag bockar av efterhand ... men nu ska vi ju "bara" till svärföräldrarna och sen vidare till Sverige och Danmark ... så det känns inte lika farligt om man skulle glömma nåt. Kläderna kan vi få tvättade i Helsingfors och annat kan man ju köpa i värsta fall ... så det är nog inte hela världen. Fast ... jag ska försöka att inte glömma nåt. Vi har ju hela förmiddagen i morgon också på oss att packa och kolla att vi har med oss allt, så det ska nog gå bra.

Vi åker först på eftermiddagen i morgon ... då tar vi färjan till Åbo ... och därefter bilar vi ner till Helsingfors, där svärföräldrarna numera bor.
På förmiddagen ska vi först lämna katterna till katthotellet. Det känns lite jobbigt, faktiskt ... att lämna bort dem. De kanske kommer tro att vi överger dem. :-( Känner mig lite oroligt över det, faktiskt. Vad ska de tänka när vi bara lämnar dem och sen sticker därifrån? Stackars kissar! Är väl mest orolig över Våfflan, som haft det väldigt svårt att anpassa sig. Det är egentligen först nu som hon börjat slappna av i vår närhet ... efter att hon bott hos oss ett halvår. Så det känns lite elakt att lämna bort henne nu ... nu när det funkar så bra. Men jag hoppas allt kommer gå jätte bra ... och jag ska försöka att inte oroa mig så mycket.

Vi tar med oss datorn på resan, men jag lär ju ändå inte få alltför mycket datortid, så jag vet inte om jag kommer kunna blogga någonting alls under veckan. Men jag ska försöka att uppdatera lite om jag får tillfälle.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar