torsdag 11 augusti 2011

Strax bär det av

Nu kommer vi vara bortresta några dagar igen, så det kommer inte bli några uppdateringar här under hela helgen. Vi kommer vara i en stuga i Finland och kommer varken ha dator eller Internet. Åker iväg om några timmar, bara. Sen återkommer jag när vi är tillbaka. Eller ... måndag tvivlar jag på att jag kommer orka skriva något ... men på tisdag, kanske?

Innan vi åker, så kanske jag ska berätta lite om hur vår bröllopsdag har varit, i alla fall? Vi började dagen med att äta hotellfrukost. Därefter, så tog vi det bara lugnt hemma. Jag vilade en del, eftersom jag känt mig sjukt trött hela dagen ... och inte bara i huvudet, utan tröttheten har framförallt suttit i armarna och i benen.
Hur som helst, så blev det mest en slappardag ... och på eftermiddagen packade jag ner alla grejer vi ska ha med oss på resan.
Sen åt vi middag ute på en restaurang ... ingen "fin" restaurang, men heller inget vanligt snabbmatsställe. Jag åt bakad potatis med nån slags oxfilégryta och sallad till, vilket var väldigt gott. Sen, när vi ätit klart, så sa jag till maken att vi kanske kunde åka iväg till en Italiensk glassbar och äta efterrätt där ... och tro't eller ej, men HAN hade faktiskt tänkt föreslå PRECIS samma sak! Haha! Vi är nog som gjorda för varann, som tänker samma tankar till och med. ;-)
Vi åkte förbi hemma hos oss först, för att hämta upp pappa som nyss kommit tillbaka från Sverige (och Talinn) ... så att han också skulle få fira oss med lite god glass.
Gott, var det verkligen! Bland den godaste glass jag ätit, skulle jag tro. En fantastisk god efterrätt!
Efter glassen, så åkte vi hem och har efter det bara tagit det lugnt vid datorn, typ ... och nu bär det strax av till färjan.

See ya' next week!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar