torsdag 18 augusti 2011

Skitsnack!

Jag läste på Aftonbladet idag ... om 32-åriga Susanne, som påstår sig ha som mål att bli den tjockaste kvinnan genom tiderna. Med hennes 330 kilo tunga kropp så är hon redan världens tjockaste mamma, men nu säger hon att hon vill öka ännu mer ... och slå den nuvarande Guinness Rekordboksmästarinnan, Carol Yager. Rekordet ligger på 725 kg och det tror Susanne att hon kommer ha slagit när hon är kring 41 eller 42 år.

Bild från Aftonbladet
Många tänker kanske att människan måste vara helt sjuk i huvudet som har en sådan idiotisk målsättning. Vem vill vara fetast i världen, liksom?
Naturligtvis vill INGEN det! Det tror jag knappast att Susanne vill heller. Men ... hon intalar sig säkert det. Jag tror knappast att hon hade den målsättningen när hon vägde 70-80 kg, men nu när hon är så ofantligt långt ifrån en mer normal vikt, så är det ju garanterat enklare för henne att intala både sig själv och andra att det är precis så som hon vill ha det och att hon vill öka ännu mer. Det är ju ett slags mentalt skydd för henne. Då har hon ju en ursäkt för att vara så fet och för att äta en massa onyttigheter. Hon "vill ju gå upp i vikt ... och bli fetast i världen". Det är ju precis vad hon VILL och då kan ingen trycka ner henne och säga att hon borde gå ner. Hon VILL ju inte gå ner. Hon vill gå UPP!
I själva verket, så tror jag att Susanne ser det som en total omöjlighet att komma ner till en sådan vikt att hon inte skulle se fet ut längre. Även om hon går ner 200 kg, så skulle hon fortfarande se ut som ett rejält fettberg och därför ser hon det som en enklare lösning att istället gå upp så mycket hon bara kan. Då kan hon fortsätta att äta allt hon vill och istället för att folk ser henne som en fet person med dålig karaktär, så ser de henne som en häftig och målinriktad kvinna med väldigt bra självförtroende.
Men personligen så tror jag att hon bara lurar sig själv ... och andra ... eftersom det är en bra mycket enklare väg för henne att gå.
Men visst ... lycka till Susanne ... på din väg mot en tidig död ...

2 kommentarer :

  1. Tänkte lika dant när jag läste den där att hon nog försökt och gå ner men inte lyckats och så var det enklare och gå upp och då ha som mål att bli fetast,,

    SvaraRadera
  2. din blogg är ju kanon fin! hit kommer jag fler gånger. Titta gärna förbi mig och va med i veckans blogg så kan du få en länkning och beskrivning av din blogg! vi förtjänar fler besökare både du o jag, eller hur!

    SvaraRadera