torsdag 25 augusti 2011

Möten

Ikväll var vi till Amandas skola på ett slags informationsmöte. Det var rektorn som pratade ... mest om skolans organisation och så ... och så presenterade de lärarna. Sen skulle det vara information om KiVa också ... vilket är ett slags antimobbningsprogram som finska skolor är med i nu. Fast jag och maken gick hem innan den informationen eftersom de kommer köra exakt samma grej på Viktors skola om några veckor och då kände vi att det var onödigt att gå på båda.
Det är mycket möten nu när skolan precis dragit igång för hösten ... skolinformationsmöten, hem&skola-möten och vanliga föräldramöten. Jag och maken brukar för det mesta gå på alla dessa möten tillsammans, men det är inte alltid att det funkar. Ett år så var det föräldramöte på dagis samtidigt som det var föräldramöte på Viktors skola, så då fick vi dela upp oss. Det kommer vi få göra nästa vecka också. Då är det nämligen föräldramöte för Viktors klass samtidigt som maken har ett annat möte han måste gå på, så då får jag gå på föräldramötet själv. Men resten av mötena kommer nog funka bra.
Jag, som inte går på så mycket möten annars, tycker faktiskt det kan vara rätt kul att gå på föräldramöten ... och träffa lite folk. Fast det kan ändå kännas som lite mycket ... när det är så många olika möten att gå på. Det är ju liksom inte bara 1 möte per skola, utan det är två eller tre möten per skolan ... och det kan nog kanske kännas lite väl mycket.
Nu hade jag egentligen tänkt skriva om en annan sak också ... om information nu för tiden ... men nu måste jag verkligen lägga mig, så det får jag ta en annan dag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar