torsdag 11 augusti 2011

Ett stort steg närmare lösningen

Igår läste jag någonting oerhört positivt på Aftonbladet! För mig, som har MS, så känns ju detta verkligen otroligt roligt ... som om ett ljus av hopp tänds inför framtiden. Dock tror jag ju att det kommer dröja åtskilliga år innan man kommer så långt med forskningen så man lyckas hitta ett botemedel. Antagligen kommer nog inte jag ens hinna få ta del av något sådant, för jag vet att det tar åratal att få fram nya mediciner ... och ett botemedel mot MS skulle ju vara revolutionerande och är knappast något som man tar fram i en handvändning. Men nu har de ju i alla fall lite att gå på. Nu är de ett stort steg närmare lösningen ... ett stort steg närmare problemet på gåtan. Detta känns som ett otroligt stort framsteg i forskningen! Hoppas SÅ att det här leder till någonting fantastiskt bra!

Jag hittade även ett filmklipp om saken ...

Viktig%20uppt%C3%A4ckt%20i%20ms-forskning

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar