tisdag 25 oktober 2011

Tjock

Det är nåt sjukt vad jag har känt mig godissugen den senaste tiden. Kanske inte godis riktigt, men choklad ... och bakverk eller goda mackor. Sen har jag haft en extrem matlust också ... mer än på länge ... och det känns verkligen jätte jobbigt.
Jag är helt säker på att jag gått upp i vikt. Har inte vågat väga mig, men jag har så pass bra koll på min kropp att jag vet ungefär vad jag väger. Dessutom känner jag på kläderna att de sitter mycket tightare nu. Jag känner mig verkligen jätte tjock och det känns inget roligt alls.
Jag MÅSTE verkligen ta itu med detta nu ... innan jag blir överviktigt. Det vore ju så himla onödigt. Problemet är väl bara att min motivation inte riktigt är på topp. Jag VILL ju äta gott och njuta av livet ... och just nu så vill jag göra det varje dag ... inte enbart på helgerna ... och det är nog lite där som problemet ligger just nu. Jag vet ju hur jag ska göra, men jag har inte riktigt någon lust. Jag KAN ju äta lite godis varje dag om jag vill och samtidigt gå ner i vikt, men då behöver jag minska ner på portionsstorleken rätt radikalt. Jag tror att det är där jag behöver lägga den största kraften.
Jag ÄR ju verkligen jätte duktig på att gå ner i vikt ... om jag verkligen vill och är bestämd. Men saknas motivationen så funkar det inte riktigt ... och motivationen går i omgångar.
Nå ... jag får väl försöka att skaffa mig lite motivation. ;-) Vill inte växa ur min kläder ju!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar