fredag 28 oktober 2011

Sov dåligt

I natt fick jag inte särskilt mycket sömn. Jag vet inte varför, men jag hade verkligen jätte svårt att somna igår. Jag kände mig inte alls trött ... för ovanlighetens skull ... så jag låg bara och vred och vände på mig ... och funderade. Timme efter timme låg jag där ...  utan att hitta någon sömn. Senaste gången jag kollade på klockan så var den 01.30. Tror jag var på toaletten då också. Sen låg jag vaken ett tag till och strax därefter så måste jag ändå ha somnat. Men jag sov ju inte bra efter att jag somnat heller. Jag vaknade massor av gånger och så vet jag att jag drömde en hemsk mardröm vid ett tillfälle också. Det händer inte ofta, men inatt så blev det så. Då vågade jag ju inte somna om direkt heller. Jag drog mig istället lite närmare maken och så låg jag vaken en stund och gjorde allt för att inte somna under någon minut. Nu minns jag inte vad drömmen handlade om, men läskigt var det.
Ja, så ringde ju mitt mobillarm klockan 06.45. Jag var ju tvungen att väcka Viktor då och fixa frukost till honom innan han stack iväg till skolan. Efter att frukosten var framdukad, så klädde jag på mig och sminkade mig. Sen gick jag och lade mig ett tag till ... för att få lite ytterligare vila. Jag behöver ju själv inte äta frukost förrän vid 8, så de dagar som Viktor börjar tidigt brukar jag göra på det viset.
Under de 55 minuter jag hade på mig i sängen, så fick jag dock inte mycket sömn ... antagligen ingen alls ... men det var hemskt skönt att ligga under täcket och vila. Var ju varmt och skönt!

Men trots att jag fick så lite sömn i natt, så har jag ändå inte känt mig särskilt trött idag. Har tvärtom känt mig ovanligt pigg. Men ... det är ju fredag också, vilket kanske gör att man känner sig extra glad och pigg. Nu är man ju ledig i några dagar! :-)
Sen kan det ju hända att tröttheten kommer i efterhand ... i morgon, typ ... och det vore ju lite trist, förstås. Men, men ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar