torsdag 3 november 2011

Allergisk?

Jag brukar inte vara allergisk mot saker ... tål nog allting, faktiskt ... men idag var det precis som om jag fick en allergisk reaktion efter lunchen på jobbet. En stund efter att jag ätit, så började jag känna mig som uppblåst i hela ansiktet och det stack och kliade. Jätte märkligt, kändes det. Jag kände mig som svullen ända ner på halsen och det kändes blossande och kliigt. Det var verkligen precis som om jag fått i mig något jag inte tålde. Jag jobbade ju dock vidare, men när jag sen gick förbi min kollega så bad jag henne kolla om jag hade några utslag och visst tyckte hon att jag var röd på kinderna ... och även nedanför halsen. Så kollade jag då själv i spegeln hon hade på väggen ... och då såg jag ju att min bringa var alldeles rödflammig ... och även kinderna såg blossande ut.
Jag känner mig fortfarande svullen och det sticker ... i ansiktet, halsen ... och även på andra delar av kroppen, som armarna, axlarna, höften och benen.
Nå ... detta går väl över så småningom, men jag är väldigt nyfiken på vad som orsakat dessa besvär. Jag brukar ju verkligen inte vara allergisk.
Till lunch var det Gulaschsoppa med bröd och ost till ... och så var det efterrätt, som bestod av Aftereight-päron med vaniljglass. Soppan vet jag ju inte vad den innehöll, riktigt, men även om jag visste det så hade jag nog inte kunnat veta vad jag reagerade på. Jag har ju liksom inte varit allergisk tidigare.
Det KAN ju bero på nåt annat också ... nån parfym? Nån maskin på jobbet? Nåt i luften? Ja, det kan väl bero på en massa olika saker. Konstigt, är det i alla fall.

Annars är det väl rätt bra med mig. Igår fick jag ett samtal från rehabiliteringen och tydligen ska jag dit på måndag för att skrivas in. Blir där hela veckan, men ska hem varje eftermiddag. Har inte riktigt tid att sova över där ... och ingen lust till det har jag heller. Så nu kommer jag då åka dit på morgnarna istället för att gå till jobbet. Hoppas det blir bra ... och att det kommer göra någon verkan. Blir intressant att se.
Sen har jag lite andra saker på gång, men ingenting som jag vill berätta om nu ... ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar