fredag 20 december 2013

Adventskalender - Dag 20

I morse hade Amanda julfest på skolan, så då var vi där och tittade på när vår kära dotter sjöng solo inför publik för allra första gången i sitt liv.
Förra året hade hon världens scenskräck, men nu anmälde hon plötsligt själv sitt intresse av att sjunga en sång på julfesten. Hon ÄR ju otroligt duktig, men hittills har hon inte alls vågat sjunga för andra. Hon har bara sjungit hemma och tillsammans med kompisar. Men nu har hon verkligen ändrat sig på den punkten.
Nu tycker hon det är jätte roligt att sjunga för andra och framförallt, så VÅGAR hon nu ... och DET är otroligt stort!

Som stolt förälder, så satt man ju så nära det bara gick, så att man kunde få hyfsat bra läge för att filma dottern framträdande och här är då resultatet ...


Nu är ju tyvärr filmen väldigt mörk, men man hör ju åtminstone hur det låter.
Låten hon sjunger är från filmen, "Polarexpressen" och den var inte helt enkel att hitta. Jag letade på nätet och tillslut hittade jag faktiskt texten. Jag hade dock inga noter, men den var enkel att sätta ackord till. Sedan spelade jag in den åt henne som ett instrumentalt filmklipp, så kunde hon ta med sig musiken och texten till musikläraren. Han kunde ju inte låten innan.
Så ... vi jobbade en del för att få till den här låten ... och det blev ju rätt bra tillslut. :-) Jag är så otroligt stolt över min duktiga flicka!
Visst kan hon ju jobba en del på sitt scenframträdande, men detta är ändå hennes allra första soloframträdande någonsin och hon är ju endast 10 år.
Jag har ju själv alltid älskat att sjunga och brukade även framträda på avslutningar, men som 10-åring var jag långt ifrån lika modig som Amanda.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar