onsdag 11 december 2013

Adventskalender - Dag 11

Idag har det blivit MASSOR av mat! Först var det julbord på jobbet (första julbordsdagen av tre) och sedan bjöd chefen oss till Smakbyn på kvällen, där vi även där blev bjudna på julbord.
Massor av mat, men gott förstås. Jag har ju "jobbat" så hårt med vikten nu, och även om jag nått målvikten så har jag ändå varit hyfsat strikt den här veckan. Den senaste veckan gick jag till och med ner lite i vikt, så därför kände jag mig rätt lugn inför all den här julmaten. Jag hade ju en massa vikt "till godo".

På Smakbyn bjöds vi på riktigt god mat, där Michael Björklund är deras Masterchef. Självklart tog jag ju lite bilder. ;-)

Förrätten:

Varmrätten:


Och efterrätten:


Dessutom fick min kollega hjälpa till med att fixa en av desserterna och givetvis tog jag bild även av detta:


Sen vet jag att min efterrättstallrik ser väldigt stor ut, men jag åt faktiskt inte upp riktigt allt. Jag smakade på allt, men åt inte upp så många av "rätterna", så det ser nog värre ut än vad det var. Haha!
Men hur som helst, så var det i alla fall en väldigt trevlig kväll och maten var ju god.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar