fredag 13 december 2013

Adventskalender - Dag 13

Idag är det, som ni säkert vet, den 13:e december ... Luciadagen och även mina syskonbarn Sean och Idas födelsedag. 
Jag satte faktiskt på TV:n i morse, så att jag kunde se en kort stund av Luciamorgon innan jag var tvungen att sticka iväg till jobbet.
Sen har väl dagen löpt på som vanligt. Vid 14-tiden kom dock Ålands Lucia på besök till jobbet, så då kollae vi på det tåget. Fint och stämningsfullt!

Efter jobbet slängde jag hastigt på en tvättmaskin. Därefter gick jag och Amanda till affären för att handla lite middag. Sen blev det hem för ytterligare hushållssysslor och lite matintag. Maken försvann iväg på julfest, så honom blev vi av med fort. ;-)

Vid 19 gick vi iväg ner på stan för att se Luciakaravanen. Det var verkligen sjukt mycket människor ute för att titta på Lucia m fl. Det var verkligen riktigt trångt på stan.
Tyvärr fick jag ingen bra bild. Fick slänge de flesta bilder jag tog. Men jag MÅSTE ju lägga upp någon bild åtminstone, så dagens bilder blir två halvkassa, refogerade bilder från kvällens begivenhet.



Så ... trevlig Lucia! önskar jag nu till er alla. Nu är det ju helg igen, vilket ska bli riktigt nice!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar