söndag 18 mars 2012

Zillah & Totte

Den här helgen har det varit Ålandsmässan här, i Baltichallen ... och idag skulle Zillah och Totte uppträda, vilket Amanda hade noterat i tidningen. Det ville hon ju givetvis gå och se på, så vid 14-tiden idag, så släppte maken av mig och barnen utanför mässhallen.
Egentligen kände jag mig väl inte så där supersugen på att gå omkring bland mässmontrarna särskilt länge, men jag tyckte faktiskt att det kunde bli rätt kul att se på Zillah och Totte ... och Amanda tyckte ju att det skulle bli så roligt, så då fick det väl bli till att trängas i den varma hallen ändå för en stund.

Vi letade rätt snabbt upp scenen och alla stolar var ju såklart fulla redan, så det blev en ståplats för mig. Amanda kunde dock gå och sätta sig på golvet nedanför scenen tillsammans med andra ivrigt väntande barn. Min ståplats gjorde ju dock att jag fick lite lättare till att fotografera ... så jag fick ju några bilder från uppträdandet åtminstone.






Jag är verkligen sjukt imponerad av den där Zillah. Fattar inte alls hur hon bär sig åt, för hon rör ju verkligen inte på munnen över huvud taget. Dessutom är hon väldigt rolig och kvicktänkt ... och så ser hon ju bra ut också till råga på allt. Hon är både rolig, smart och söt. Buktaleriet är verkligen toppenbra och hela grejen med Totte är verkligen toppen. Hon har verkligen kommit på ett smart koncept ... och barnen gillar ju henne skarpt. Fast faktiskt, så skrattade jag nog själv lika mycket som barnen, för hon var verkligen riktigt rolig. Ja, Totte med, förstås. ;-)

Efter första showen (den enda vi såg), så satte hon sig bredvid scenen för att skriva autografer och så sålde de Zillah&Totte-prylar. Då gick jag dit med Amanda så att hon kunde få en autograf och för att få ett kort på henne tillsammans med Totte. Vi hade ju lite tur, så vi blev de sista som fick komma fram innan det blev dags för dem att gå upp på scen igen. Det var ju dock lite bråttom, så bilden blev inte den bästa. Det blev ju bara Amanda, Totte och halva Zillah. Men, men ... jag har ju ändå andra bilder på Zillah, så det gjorde väl inte så mycket, egentligen.

Amanda, Totte och halva Zillah
Efter att vi fått det kortet, så kunde vi sen börja vår promenad hemåt. Var rätt skönt att komma därifrån, faktiskt, för det var hemskt varmt därinne.
På vägen hem så gick vi förbi affären för att köpa lite grejer som vi glömde igår. Sen gick vi hem för att fika och kolla på film. Blev en mysig eftermiddag.

2 kommentarer :

  1. Åh, jag bara älskar Zilla och Totte!! Fin blogg tbw!

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa! Jag vill bara tacka för de otroligt fina orden du skrev om mig och Totte. Jag blev så glad! Kul att ni hade roligt under föreställningen! Det var jättekul att få komma till Åland. Hälsa Amanda och ha det gott. Tack igen! Kramar Zillah

    SvaraRadera