söndag 25 mars 2012

Shopping

Idag var jag faktiskt och shoppade kläder till mig själv! :-) Det hör inte direkt till vanligheterna, men jag kände mig hemskt sugen på att förnya garderoben lite.
Jag har ju gått upp en del i vikt och tills jag kan bära mina gamla kläder på ett snyggt sätt igen, så kände jag att jag ville ha nåt snyggt och bekvämt att ha på mig under tiden. Jag SKA ju gå ner, förstås, men jag orkar inte riktigt köra på med viktminskningen fullt ut. Därför tar det lite tid ... längre tid än jag hade hoppats ... så då köper jag istället nya kläder. Det funkar ju, det också.
Dessutom har jag lite annan klädstil än tidigare, så även om jag kommer i mina gamla kläder sen, så finns det ändå en hel del som jag aldrig skulle vilja sätta på mig. Jag har en annan smak idag ... och jag tycker det är väldigt viktigt hur jag ser ut i kläderna ... så då skadar det ju inte att köpa lite nytt. Jag försöker ju ändå se till att köpa sådana kläder som jag kommer kunna använda även om jag går ner 10 kg.

Hur som helst, så hittade jag för en gångs skull massor av kläder som jag kunde tänka mig att köpa. Annars brukar jag oftast bara kolla runt och inte hitta ett dugg. Men nu fanns det jätte mycket snyggt och som passar min "nya" stil.

Efter att jag kollat runt en bra stund och provat flera plagg, så blev mitt köp detta:

En blå och vit tunika (Amanda tyckte den var finast och sa att jag såg ut som en måne)

En rosa skrynkelskjorta/tunika

En prickig klänning i lite gammaldags stil

Jag älskar verkligen den här klänningen. Har aldrig haft någon sådan, men har länge varit sugen på att köpa en. Jag tycker den är jätte söt. Påminner mig lite om en Amerikansk hemmafru från 50-talet. ;-)
Sen tyckte jag att klänningen satt väldigt bra på mig. Jag såg inte ut att vara så tjock som jag känner mig och det tycker jag är väldigt positivt.

Utöver dessa kläder, så köpte jag även ett svart linne. Det var inte så dyrt och är mer tänkt som ett basplagg att ha under andra kläder ... som typ under genomskinliga blusar/skjortor.

Jag brukar ju annars inte shoppa särskilt mycket, så jag tyckte nog att jag kunde unna mig lite ... och jag blev väldigt nöjd med mina inköp.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar