tisdag 13 mars 2012

Är sjuk ...

Jag är inte riktigt frisk just nu. Är förkyld och hostar och har mig. Känns inte så superroligt. Hostan har väl dock varit något bättre idag än vad den var igår, men däremot så har jag blivit mer hes nu.
Jag blir ju alltid så himla hes när jag är förkyld och varje gång blir jag så otroligt rädd för att hesheten ska bli bestående ... att den aldrig försvinner och att jag aldrig någonsin kommer kunna sjunga igen. Det vore nog bland det värsta som skulle kunna hända mig. Sång är ju en så pass stor del av mitt liv och om jag tappade min röst, så skulle det vara en fruktansvärd sorg för mig.
Den här gången har jag dock inte blivit så extremt hes. Jag kan nog till och med sjunga än. Fast det är ju inte säkert att det är över än. Rösten kanske försvinner ännu mer innan detta är över?
Det vore ju lite trist, förstås, för jag har precis beställt en ny sångbok som kommer komma vilken dag som helst ... och då vill jag ju kunna testa den med en gång. Men om jag är hes, så kanske inte det går. :-(
Nå ... det blir väl bättre så småningom ... och även om rösten försvinner helt eller nästintill, så brukar den ju alltid komma tillbaka tillslut.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar