måndag 19 mars 2012

Buzzador - LEGO friends

Som jag berättat om tidigare, som jag ju med i en Buzzador-kampanj för LEGO friends ... till min dotters STORA glädje! :-)
Hon hade ju helst velat börja byggandet med en gång, men just den kvällen så hade vi ingen tid ... varken hon eller jag ... så vi fick allt hålla oss till tåls till dagen efter.


Amanda läser ritningen
På lördagen var hon så riktigt ivrig att sätta igång ... hennes alldeles egna LEGO-bygge! Ingen Star Wars eller Indiana Jones, utan en trädkoja med en söt, liten LEGO-flicka med diverse attiraljer. Hon var så taggad och tyckte det skulle bli jätte roligt att påbörja bygget helt på egen hand.
Det var precis som storebrors legon ... med en massa små delar och en ritning på flera sidor, som noggrant skulle läsas igenom vid varje moment.

Alla små detaljer skulle noga monteras ihop

Lite pilligt, men det var inga problem för en flink pysseltjej

Ett staket uppe på trädkojan skulle sättas på plats

Bygget börjar ta form ordentligt

Amanda var riktigt koncentrerad och hon följde ritningen till punkt och pricka ... och klarade att få ihop trädkojan helt på egen hand. Det var nog faktiskt en rätt lagom utmaning för henne. Det var inte för lätt, men heller inte för svårt. Dessutom tyckte hon det var otroligt roligt att bygga och se hur det hela tog form.

Voilà ... trädkojan är klar!
Så blev hon snart helt klar med byggandet och kunde stolt visa upp sin fina LEGO-friends trädkoja. Äntligen var den klar ... och hon kunde börja leka med den på riktigt.

1 kommentar :

  1. hur många kampanjer har du fått vara med i som buzzador?

    jag är med, visserligen ny. men jag har en kusin som fått göra en grej, en enda gång på 2 år..=(

    SvaraRadera