tisdag 31 januari 2012

Oeffektivt

Ett effektivt sätt att få arbetarna att jobba mindre effektivt: Meddela dem att alla deras tjänster upphör om en månad och att det kommer skapas helt nya tjänster som man får söka om man vill, men som är många färre än dagens, vilket garanterat leder till en för stor arbetsbelastning så lusten att söka dessa tjänster är obefintlig hos samtliga. Ja, just nu är arbetsmotivationen riktigt minimerad. Fast man får ju öva desto mer på sina sociala förmågor istället ... prata med folk lite varstans och diskutera. :-D

Jag är bara lite fundersam över en sak ... om arbetsgivaren säger upp mig och ändå säger att jag ska jobba kvar under min uppsägningstid på två månader ... vad ska jag då jobba med? Min tjänst försvinner ju första mars och således borde ju då även mina arbetsuppgifter försvinna (vem som nu ska trolla bort dem över en natt). Så då behöver jag ju i så fall veta vad jag ska göra och vem ska berätta det för mig? Chefen som inte finns? Den där låtsasmänniskan som behöver vara en superman för att klara av allt. Min nuvarande chef blir ju inte kvar ... och inga kollegor heller.

Nå ... det är egentligen inte min huvudbry. Jag jobbar på som vanligt tills någon annan säger nåt annat åt mig.

1 kommentar :

  1. Nu tror jag det skall funka att komma till min andra blogg,kommer man ff in på den gamla? Jag har försökt att ta bort den från synlighet.
    kramis ♥

    SvaraRadera