torsdag 12 januari 2012

Seg vecka

Jag måste ju säga att det känns sååå skönt att det äntligen är fredag imorgon! Den här veckan har verkligen känt super lång och otroligt seg.
Jag tror det har en del att göra med att jag fick sådana biverkningar av min medicin i söndags. I vanliga fall, så brukar jag ju knappt känna av medicinen alls längre, men den här gången blev det riktigt illa.
Det gick ju lite på tok redan från början, egentligen, eftersom jag höll på att glömma medicinen helt. Jag hade tagit fram den från kylskåpet i tid, men sen kom jag inte alls ihåg att den skulle tas också. Jag gick och borstade tänderna och skulle säga godnatt till maken, som satt och kollade på TV. Då sa han: "Ska du inte ta din medicin ikväll?"
"Shit!" Jo, det skulle jag ju! Det hade helt fallit ut ur mitt huvud. Sen kanske motivationen att minnas inte är världens bästa heller, eftersom jag ju inte är så jätte sugen på att ta den där sprutan. ;-)
Så ... det blev ju bara till att hämta sprutan och alla attiraljer och börja förbereda för att ta medicinen ... och därmed försena sänggåendet med typ 15-20 minuter.
Ja, så kom det då en massa biverkningar sen. Vaknade massor under natten och kände att jag hade hemskt ont i kroppen ... så, som när man har en ordentlig influensa. Sen kände jag mig helt slut när mobillarmet ringde för uppstigning. Men det var ju bara att masa sig upp för att fixa i ordning sig för arbetsdagen, väcka barnen inför skoldagen och så äta frukost.
Jag hade dock fortfarande kvar den där segheten i kroppen. Muskel- och ledvärk och en hemskt kroppsmatthet. Hela dagen höll det i sig, vilket var helt nytt för mig. När jag tidigare fick biverkningar av medicinen, så brukade de alltid vara borta på morgonen efter när jag vaknade. Men nu försvann de inte. Jag har ju hört talas om folk som blivit sänkta i flera dagar efter medicinen, men själv har det alltid funkat jätte bra ... tills nu. Den värsta intensiva segheten gick väl över efter måndagen (dagen efter sprutan, alltså), men tröttheten i kroppen ville inte riktigt försvinna. Har känt mig riktigt seg i kroppen hela veckan nu, så därför längtar jag oerhört mycket efter helg ... och att få sova ut på morgnarna.
Skönt att det bara är en arbetsdag kvar nu ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar