tisdag 5 juni 2012

Hektiska tider

Ursäkta att det blivit lite dåligt med uppdateringar här den senaste tiden, men jag SKA försöka bättra mig. ;-) Har ju liksom grejer att skriva om, men det hinns inte alltid riktigt med. Dels så är ju datorn ockuperad rätt ofta nu för tiden. Sen barnen fick Skype, så har de nästan bott vid datorerna ... och jag känner ofta att vi verkligen har en dator för lite. Det har ju blivit så att min egen datortid blivit mindre pga att barnens datortid har ökat ... och det gillar jag ju inte riktigt.
Men sen har jag ju varit rätt trött också den senaste tiden. När jag hamnar vid datorn, så orkar jag knappt göra annat än att spela meningslösa spel på Facebook, typ.
Men jag måste väl försöka minska ner på mitt spelande och koncentrera mig lite mer på bloggen istället. Jag VILL ju verkligen att bloggen ska leva vidare. Jag vill ju fortsätta att skriva. Så förhoppningsvis blir det snart en bättring här.

Nu är det ju lite hektiska tider också ... imorgon kväll är jag och maken bjudna till svenska konsulatet för att fira Sveriges nationaldag och direkt efter det, så ska vi vidare på nästa bjudning. Pappa kommer hit då för att vara barnvakt. Han stannar här till på söndag.
På fredag är det skolavslutning, så då har jag tagit ledigt hela dagen för att fira med barnen. Först på morgonen så är det ju avslutningen (jag går på Amandas och Petri går på Viktors) ... och sen ska vi nog ner på stan något. Fast först ska vi kolla in deras betyg.
Sen är det Ålands självstyrelsedag på lördag, så då är det en massa festligheter här i stan. Det bli nog roligt. :-) Sen ska jag och maken på teater på kvällen, vilket jag ju också ser mycket fram emot. Jag älskar ju att se på teater, så det blir nog himla kul.
Sen på söndag, så ska jag på MS-träff. Vi är tre tjejer från "min" MS-grupp på Facebook som ska träffas över en fika. Det blir väl en slags blind-date, eftersom jag aldrig träffat dem innan ... så det blir väldigt intressant. Förhoppningsvis blir det roligt också.

Nä, nu ska jag strax ta min medicin ... och så ska vi se Alcatraz på RE-TV. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar