söndag 17 juni 2012

Nyklippt

I morse var jag och klippte mig. Det blir inte alltför ofta eftersom jag ju vill fortsätta att ha långt hår, men pga att det blir så sällan så brukar håret vara så slitet när det väl blir dags, så då brukar jag behöva ta bort massor av hår. När jag senast klippte mig, så var hon nog tvungen att ta bort någon decimeter. Fast då var det 1,5 år sedan den senaste klippningen. Denna gång var det "bara" ett drygt år sedan sist, men jag trodde ju ändå att jag skulle bli tvungen att klippa bort massor ... fast till min stora glädje, så tyckte inte frissan att det alls behövdes klippas bort några mängder. Hon kunde få bort det mest slitna och få håret jämnt och fint ... utan att jag behövde bli av med mer än några cm som mest. Yeay! :-) Tror inte att jag klippt bort så här lite hår vid ett frisörbesök någonsin ... och allra minst under de senaste åren ... så jag blev verkligen riktigt nöjd! Nu kanske jag faktiskt kan spara till ÄNNU längre hår. Nu, när jag klippte bort så pass lite. Jag har ju fått bort de kluvna topparna, så nu kan ju håret växa bättre ... och kommer ju hinna växa massor till nästa år, då det antagligen blir dags igen.
När det var dags att betala, så fick jag sen nästa positiva överraskning ... frissan tyckte att det hade gått så fort, så hon drog av nästan en tredjedel av priset. Tror inte sådant är särskilt vanligt utanför Åland. ;-) Ordinarie pris för enbart klippning är ju 29 Euro, men hon tyckte att jag bara skulle betala 20 Euro. :o) Ja, inte mig emot. Jag betalar gärna ett lägre pris, även om jag ju var beredd att betala fullt pris. Hade ju inte räknat med något annat, så det var verkligen en positiv överraskning.

Nu ikväll, så tonade jag även mitt hår. Tänkte att det var lämpligt att göra det nu när jag var nyklippt ... så blir jag riktigt midsommarfin ... och semesterfin, för jag går ju på semester om mindre än 2 veckor.

1 kommentar :

  1. Hej!

    Vad tycker du om ICAs nya matfusk?
    Kika in och kommentera!

    SvaraRadera