onsdag 20 juni 2012

Nya färgen

Jag tonade ju mitt hår i söndags efter att jag varit till frissan, så här är en bild av min nuvarande hårfärg ...


Man kan ju egentligen bara se på ett ungefär, eftersom kameran inte tar världens bästa bilder (åtminstone inte inomhus). Dessutom har jag ju redigerat bilden lite, för att få bort den "dimmiga hinnan" på bilden.
Nu, när jag såg bilden, så upptäckte jag att mina fräknar faktiskt syns väldigt tydligt. Jag fattar inte hur jag redan har kunnat få så mycket sommarfräknar, för jag har ju knappt varit ute nåt i solen ännu i år. Inte för att det gör nåt. Jag gillar mina fräknar. :-)
Faktiskt, så verkar båda barnen ha ärvt mina fräknar också. Viktor har haft redan i några år. Dock bara lite grann ... och de har mest kommit fram sommartid ... men ändå har man skymtat små bruna prickar över näsan.
Amanda har än så länge varit fräkenfri, men när vi var ut och seglade med Albanus i fredags, så upptäckte jag att hon nu också hade fått fräknar. Hon hade ju varit ute en del i solen under dagen och då hade det visst kommit fram lite prickar även på hennes näsa.
Än så länge har ju barnen bara lite grann. Får se om de någonsin kommer få lika mycket som jag brukar få. Jag har ju dessutom fräknar året om ... bara att de ökar i antal under sommarmånaderna.
Amanda verkade i alla fall glad över att hon fått fräknar och så sa hon att hon hoppades på fler. Hon ville ha lika mycket som sin kompis.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar