tisdag 1 maj 2012

Minstingen vann …

Nu har vi under några dagar spenderat en hel del tid åt att planera vår semester. Vi upptäckte snart att det inte var det allra lättaste, eftersom det var så många aspekter att väga in. Egentligen var väl ekonomin den viktigaste aspekten, förstås. Om vi hade haft oändligt massa pengar, så hade det inte varit något problem. Då hade valet varit tämligen lätt, eftersom vi alla väldigt gärna vill åka till USA. Men en sådan resa kostar så ofantligt mycket. Vi kollade ordentligt på det som alternativ, men till och med budgetalternativet blev out of our limit rätt rejält … tyvärr. Besviken

Då fanns det andra alternativ …
Viktor tyckte att vi inte skulle resa alls i år och då istället spara pengarna till nästa sommar och då försöka komma till USA nästa år istället.
Amanda tyckte att vi skulle åka på en charter-resa med all-inclusive och Superkids, typ … en massa sol och bad, god mat, glass och pooler.
Jag tyckte att man kunde leta efter en väldigt billig resa … typ flyga med Ryanair och bo på ett hyfsat, men ändå billigt hotell med pool … fast ingen charter. Så kunde vi spara resten av pengarna och försöka dryga ut det till nästa år för att förhoppningsvis då kunna få ihop till en USA-resa.
Maken ville väl helst av allt till USA och försökte hitta alternativ som kunde ta oss dit, men det lyckades inget vidare. Ledsen

Efter att ha spenderat åtskilliga timmar vid datorerna för att försöka hitta lämpliga resealternativ, så lyckades vi tillslut hitta något som alla kunde enas om. Det blev ju inte billigt, men eftersom vi inte hittade nån billig resa som vi kände för, så gjorde vi det istället enkelt för oss och valde en njutningsresa, typ.
Så … jag kan ju säga att det var familjens yngsta medlem som vann rese-kampen i år. Det blev nämligen en två veckors all-inclusive till Side i Turkiet. Tala om att Amanda var överlycklig när hon lade sig igår kväll. Det blev ju en riktig slappar-resa … massor av sol och bad, shower, superkids, mat i mängder och glass … precis som hon ville.

Förra året var vi ju också till Turkiet, fast då var vi till Alanya och stannade bara en vecka. Den här gången ville vi vara borta lite längre, så att man riktigt hinner äta upp sig. Ler med tungan ute
Nä, men ärligt … egentligen så är det bara Amanda som gillar all-inclusive. Vi andra föredrar nog att leta rätt på matställen på egen hand. Men just på denna anläggning, så fanns det inga andra alternativ. Det är enbart all-inclusive som gäller … och eftersom stället verkar så toppenbra och hade fått så höga betyg, så tyckte vi att det ändå kunde få gå för den här gången.
Dock skulle jag ju behöva gå ner minst 10 kg före resan, så nu har jag bestämt mig för att vara mer seriös i min vikt-kamp. Jag MÅSTE verkligen gå ner. Har gått upp massor den senaste tiden, så nu ska jag vara stenhård.
Kommer jag lyckas tappa 10 kg på två månader? Jag ska åtminstone ge det ett seriöst försök. Vill ju liksom kunna äta gott i Turkiet utan att få så dåligt samvete. Hejja mig!

Bild från förra årets Turkiet-resa

 Idag körde jag faktiskt ett pass Zumba på WII och jag hoppas att jag kommer orka fortsätta med det. Idag har jag ju varit ledig, men jag behöver orka även de dagar som jag jobbat. Men jag ska verkligen försöka nu. Har ju liksom ett konkret mål att nå och då är det lite enklare … hm … tror jag. Tänker

1 kommentar :

  1. Det är inte alltid lätt att få det att gå ihop när man ska på semester.. Tur ni fick er resa tillslut och jag kan tro minstingen var nöjd när hon gick och la sig :) Glass i stora lass, vad är bättre? ;)
    Jag tänkte själv försöka gå ner en del till mitten/slutet av juni, har Zumba på CD, men inte testat än. Försöker äta lite bättre än tidigare, men det går sådär när man är matälskare som jag är ;)
    Min blogg är en matblogg, så då kan jag inte äta för onyttigt hela tiden iom både mamma och pappa läser den ;)
    /Elisabeth.

    SvaraRadera