söndag 20 maj 2012

Nya medicinen kommer!

Jag har varit hemskt trött den här helgen, så därför har det nog blivit en extremt lugn slapparhelg. Har väl kollat en del på hockeyn och så har vi sett några filmer.
Igår åt vi middag ute och idag så lagade maken middagen, så inte ens mat har jag lagat denna helg. ;-) Har verkligen tagit det RIKTIGT lugnt.
Nå ... lite nytta har jag väl ändå gjort i helgen ... har ju dammsugit, handlat och tvättat. Fast i övrigt har det inte blivit många knop gjorda. Men det kan ju vara skönt ibland ... att bara vara och inte göra ett dugg. Synd bara på den här extrema tröttheten som jag haft ... egentligen hela veckan, men framförallt de senaste dagarna. Jag har ju haft lite svårt att somna på kvällarna, så antagligen är väl det en trolig orsak till den här fruktansvärda tröttheten. Men förhoppningsvis blir det väl snart bättre.

Förresten så måste jag ju berätta nåt roligt ... nu går ÄNTLIGEN min nya medicin att få tag på här, så i fredags fick jag det nya receptet hemskickat. Min läkare mailade mig om det i onsdags, så jag ringde då genast till apoteket och bad att de skulle ta hem den åt mig ... så att jag skulle kunna hämta ut den i morgon efter jobbet.
Så bokade jag tid hos neurologsköterskan nu på tisdag morgon för att få instruktioner i hur den nya typen av spruta fungerar och så ska jag väl antagligen ta den där på sjukhuset då. Jag hoppas ju verkligen att det kommer gå så bra som jag inbillat mig. Har ju i alla fall hört mycket positivt om den här nya Avonexen och folk som bytt till den har sagt att det varit en avsevärd skillnad.
Så nu kanske maken slipper bistå mig vid medicineringen fortsättningsvis, för jag tror verkligen att jag kommer fixa detta på egen hand. De nya nålarna ska ju vara så mycket mindre, så det kommer nog mentalt att kännas mycket lindrigare. Men ... det återstår väl att se. Jag blev i alla fall jätte glad över att jag nu får byta. :-)
I morgon ska jag hämta ut den första förpackningen och på tisdag blir det så dags att testa ... så snart får jag veta hur det känns ... och kan nog säga hur jag tror det kommer gå.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar