söndag 6 maj 2012

Hjärnplåga ...

Vad irriterande det kan vara när man får en låt på hjärnan. Särskilt om det är en fruktansvärt dålig låt ... som man verkligen avskyr.
Är det en BRA låt, så gör det väl inte så mycket, men när man går och trallar på "Skaka rumpa" eller när man går och sjunger "Ringe-dinge-dinge-dinge-ding. Här glider kingen in ..." ... Då är det rätt illa. ;-) Just nu har jag fått en annan totalt värdelös låt på hjärnan. Den fanns med på CD:n som Amanda fick i födelsedagspresent, så jag har hört den en del den senaste tiden. Jag tänkte ju först att det måste vara ett skämt. Man KAN bara inte skriva en sådan löjlig och menlös text. Men ack vad jag bedrog mig. Det går tydligen alldeles utmärkt ... och barnen verkar ju gilla den ... åtminstone Amanda, som är 9 år. Kanske är den gjord för småbarn?
Ja, alltså ... helt seriös är den ju inte ... men personligen anser jag att enda forumet för en sådan här låt vore som ett komiskt inslag i något sammanhang ... inte som en riktigt låt som man ska lyssna på .. och gilla. Jag tycker det här bara är löjligt ... men ändå sätter den sig fast i min hjärna ... som ett klister.

Nå ... här bjuder jag på min senaste hjärnplåga ...


2 kommentarer :

  1. Hejsan, var gärna med och tävla med att vinna ett valfritt mobilskal:
    http://lullzz.blogg.se/2012/may/tavling-valfritt-mobilskal.html#comment
    Eller var med i veckans blogg:
    http://lullzz.blogg.se/2012/may/veckans-azum-3.html
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Missa inte min tävling! :) http://musicismyheroin.blogg.se/2012/may/tavling.html

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera