fredag 4 maj 2012

Stolt

Jag tycker faktiskt att jag varit hyfsat duktig nu i alla fall, för trots att jag fortfarande har kvar min ihärdiga förkylning (som jag aldrig verkar bli av med) och trots ischias + det faktum att jag jobbat hela dagarna, så har jag ändå kört ett pass Zumba (på Wii) både igår och idag. Det är jag nog rätt stolt över, faktiskt. Annars brukar jag nog lätt komma på undanflykter för att slippa röra på mig ... och jag HAR ju en massa bra ursäkter för att inte träna. Jag mår ju liksom inte särskilt bra. Men om jag ska kunna ha en chans att gå ner 10 kg till vi åker till Turkiet, så måste jag ignorera mitt mående och köra på ändå.
Eventuellt så äter jag fortfarande för mycket mat, men det visar sig på tisdagens vägning. Om jag inte har gått ner tillräckligt då, så får jag dra ner ytterligare på kosten. Jag försöker ju ändå lägga upp mindre på tallriken och har inte ätit så mycket onyttigt, men ändå kanske inte det räcker? Idag åt vi ju middag ute också, fast medan familjen åt hamburgare med pommes och pizza, så valde jag kycklingsallad. Inte är det väl heller helt nyttigt, men ändå ett bra mycket nyttigare alternativ. Gott, var det också! :-)
I morgon är det dock lördag, så då tillåter jag mig själv att äta lite mer onyttigt. Fast jag ska nog ändå försöka att hålla igen lite ... och inte äta megamycket. Bara lite så där lagom mycket.
Så ska jag försöka köra lite Zumba i helgen också ... och kanske jag kan få med familjen på nån promenad? Beror väl en del på vädret också, förstås.
Har annars inga planer för helgen. Blir väl mest till att ta det lugnt ... och städa lite, typ.

1 kommentar :

  1. Så duktig du är som kör Zumba! Idag har jag inte tränat något alls trots att jag varit ledig. Det är så lätt hänt att man låter bli trots att man vet att man behöver och borde träna...

    SvaraRadera