lördag 26 maj 2012

Året bästa program!

Idag har det varit en rätt bra dag. Har varit rätt lugnt, men ändå har vi fått en del uträttat.
Först så började jag dagen med att läsa artikeln om min man i Ålandstidningen. Han brukar ju vara med i tidningen titt som tätt, men den här gången var det lite speciellt, för nu var det mer personligt. Det var ett slags personporträtt och var inte enbart politik. Det var rätt intressant ... och roligt att läsa. Allt kanske inte stämde till 100 %, men det mesta var väl korrekt återberättat i alla fall. ;-)

Sen blev det en tur till stan strax före lunch. Vi handlade lite från Alko, Amanda köpte en leksakshund och så gick vi förbi mataffären på vägen hem. Det var ju otroligt fint väder ute ... soligt och hyfsat varmt ... så det blev man ju riktigt glad över. Det har ju varit en extremt lång vår, så nu känns det helt underbart att det äntligen har kommit lite värme tillslut.

Efter att vi fått i oss lite lunch, så blev det sen dags att städa. Jag tänkte att vi skulle ta en lite mer ordentlig städning den här gången ... så vi skulle få det riktigt fint inför kvällens ESC. Barnen plockade undan hyfsat ordentligt och själv så dammade och dammsög jag ... och den här gången så svabbade jag även golven. Det är inget jag gör särskilt ofta, men nu ville jag få bort alla fläckar på golven, så då tog jag en svängom med moppen. ;-) Så NU är det lördagsfint!

Till middag gjorde idag fläskstek med nypotatis (årets första för oss) och så Musta Pekka-sås. Var faktiskt otroligt gott! Det tog dock en hel evighet att skrubba de små potatisarna, men det var det verkligen värt. Mums!

Nu väntar vi bara på att Euroviosion Song Contest ska dra igång. Dippen står klar i kylskåpet och chipsen ska snart hällas upp i skålar. Så måste jag väl hälla upp nåt att dricka också. ;-) Ska bli en riktigt super mysig kväll. Jag ÄLSKAR verkligen ESC! Det bästa programmet på hela året!
Självklart håller jag mina tummar för Loreen ... och jag tror ju faktiskt att hon har en hyfsat stor chans att vinna. Annars tror jag ju att Ryskorna är ett stort hot för henne. Personligen, så gillar jag också Cypern, Estland och Grekland. Tror det fanns nån mer jag gillade också, men kommer inte ihåg vilka det var just nu. Men snart blir jag påmind om hur alla låter.

Fast HEJA Sverige ... och Loreen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar