lördag 20 oktober 2012

Telefonsamarbete

Idag var jag en sväng till KappAhl. De hade erbjudande med 3 för 2 på alla mössor, halsdukar och vantar, så därför tänkte jag passa på att köpa vantar till barnen och en ny mössa till Amanda. Katterna tuggar ju sönder alla vantar vi har, typ, så därför behövde båda barnen nya i år. Amanda behövde dessutom en ny mössa, eftersom alla hennes tidigare mössor har gått sönder på lite olika sätt.
Hur som helst, så fick jag lite beslutsångest när jag kom in på barnavdelningen ... det fanns ju liksom många olika mössor att välja mellan, så vilken skulle jag TA? Vill ju inte köpa nåt som hon inte vill sätta på sig sen. Dessutom är jag egentligen lite sådan att jag vill att barnen ska vara delaktiga i sina egna klädinköp ... så att de kan påverka sin egen klädstil. Men nu var ju inte Amanda med, så hur skulle jag då göra?
Jo ... jag tog fram min mobil och ringde hem. Så sa jag: "Hej! Jag tänkte köpa en ny mössa till dig. Vilken vill du ha?"
Haha! Tala om knäpp mamma! :-D Om jag själv hade fått den  frågan på telefon, så hade jag nog svarat att jag inte visste det och kanske frågat vad det fanns för mössor att välja på. Men så gjorde inte Amanda. Hon började snabbt beskriva vilken typ av mössa hon ville ha. Ingen velighet där, inte. Så jag tittade bland mössorna om jag kunde hitta någon som passade in i beskrivningen ... och faktiskt så hittade jag en mössa som verkade vara av rätt modell. Hon gav en väldigt bra beskrivning, måste jag säga, för jag fattade ju precis vad hon menade. Så när jag hittat "rätt" mössa, så slog jag till och köpte den.

En sådan här mössa blev det:

... och när jag sedan visade henne mössan, så sa hon att det var exakt en sådan som hon menat ... så visst var vi duktiga på att samarbeta per telefon? :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar