tisdag 30 oktober 2012

Fick en uppenbarelse

Inatt fick jag en uppenbarelse. Haha! Nej, det var inte så att jag mötte Jesus eller att en ängel uppenbarade sig för mig med uppgift att förkunna något otroligt viktigt. Ingen sådan typ av uppenbarelse.
Det var väl mer en tanke som jag fick under natten ... och den taken kom inte från något högre väsen, utan var nog helt min egen. :p
Det var så att vid halv fyra-tiden i morse, så vaknade jag till ... helt klarvaken ... efter att ha drömt en väldigt intressant och närvarande dröm. Närvarande, kanske verkar som ett märkligt ord, men ändå kändes det mest korrekt i sammanhanget. Drömmen kändes verklig ... och väldigt sann ... och den kändes på ett sätt väldigt intensiv. Nu har jag dock inget minne alls av drömmen. Har faktiskt ingen aning om vad den handlade om. Den har verkligen totalt försvunnit ur min hjärna. Men det är just DET som var min uppenbarelse. När jag vaknat upp med drömmen så starkt i mitt minne, så tänkte jag genast: "Jag måste skaffa mig en skrivbok att ha vid sängen!" En bok, som jag lätt ska kunna ta upp mitt i natten och där jag ska kunna skriva ner tankar, samtal eller händelser som "berättas" för mig under natten.
Att just denna dröm fick mig att fundera på sådana saker, berodde på drömmens avslutande samtal. Det var en otroligt bra och intensiv ordväxling, som verkligen skulle funka superbra som dialog i en bok. Jag hade gärna velat skriva ner exakt varenda ord för att sen spara texten till eventuella framtida behov. Det var verkligen en oerhört stark konversation och jag kände mig nästan lite upprörd när jag vaknade, eftersom diskussionen hade varit väldigt hetsig. Men samtidigt var jag så fruktansvärt imponerad av språket ... så imponerad att jag gärna hade velat spara samtalet på något sätt.
Fast nu är tyvärr allt borta. Det försvann nog direkt när jag somnade om.
Men så tänkte jag då på den där boken ... den där skrivboken som jag inte har. Just vid sådana här tillfällen skulle det vara väldigt praktiskt att ha något sådant i nattygsbordslådan. Tror jag ska införskaffa en sådan. Tyvärr brukar jag väl oftast vara alltför trött när jag vaknar till så där på natten ... och då skulle jag aldrig orka skriva ned någonting. Men i morse ... efter den där drömmen ... så kände jag mig ovanligt pigg ... och då hade jag helt klart orkat med att skriva ner mina tankar. Så man kan ju ha en bok där ... utifall att ...
Drömmar kan nog ge en väldigt många fina idéer och tankar ...  

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar