torsdag 8 december 2011

Har skaffat IPTV

Idag har jag verkligen varit riktigt trött ... egentligen hela dagen. Så himla slut ... i både kroppen och i huvudet. Skönt att det snart är helg igen i alla fall. Just nu ser jag sjukt mycket fram emot helgen. Sen blir det mycket kvällsaktiviteter nästa vecka, så jag behöver ju verkligen samla krafterna för att orka med ordentligt.
Tror jag ska lägga mig rätt tidigt ikväll, för jag vet att jag mår mycket sämre om jag inte får tillräckligt med sömn. Måste ju orka jobba i morgon också.

Igår fick vi förresten IP-TV. Eller fick ...? Vi BETALAR ju för det. ;-) Men det var så att det kopplades på igår, så då kunde vi börja kolla. Barnen var ju överlyckliga, för nu får de se vissa program på Disney Channel med svensk text. På vår digitalbox har dessa program varit otextade och det har varit lite jobbigt för Amanda eftersom hon inte kan Engelska. Så hon var ju jätte glad nu när hon upptäckte texten.
Vi har ju haft en hel del problem med vår Digitalbox. Det blir ofta pixligt ... ibland så pass mycket att det är omöjligt att se på programmen. Vi har då fått slå på analog TV, som tack och lov fortfarande är i bruk här.

Så nu ska väl vi förhoppningsvis kunna se på de program vi vill ... och fördelen med detta är ju att man kan se program i efterskott i och med att IPTV:n har Re-TV (repris-TV, antar jag), vilket innebär att vissa valda kanaler sparas under en viss tid och så kan man sätta på det någon dag efteråt. Väldigt praktiskt! Dessutom finns det numer inspelningsfunktion, vilket inte fanns när hade hade IPTV senast. Det är vi ju i väldigt stort behov av, eftersom vi ofta vill se flera program som går samtidigt. Så det här blir nog bra!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar