onsdag 16 januari 2013

Måste sluta lova ...

Jag  måste sluta upp med att lova saker här i bloggen! Det resulterar ju bara i färre inlägg.
Jag sa ju liksom att jag skulle skriva om vår resa till Gran Canaria över Nyår ... bara jag fick in bilderna till datorn, så ...
Men ... då blir det ju i stället så att tiden går och man uppdaterar inget över huvud taget eftersom man inte fått klart bilderna än ... och sen tycker man att det gått så pass lång tid, så då har man inte längre  någon lust att engagera sig i någon längre reseskildring.
Nu har jag ju liksom fått in en del av bilderna åtminstone (fast de är inte redigerade än), så visst skulle jag väl kunna välja ut några stycken. Men då skulle det ju inte bli från hela resan, utan bara från typ makens 40-årsdag, och det känns ju då som att det inte skulle bli riktigt som jag hade tänkt mig och att jag därför kanske borde antingen vänta änu längre eller att inte skriva något alls.
Just nu lutar det lite åt att inte skriva något alls. ;-) Eller att kanske ta någon del av resan att skriva om. Fast jag vill inte längre lova något. Jag vill kunna blogga utan att behöva känna någon press ... eller stress. Därför tror jag nu att jag fortsätter utan löftet om reseskildringen.
Jag vill kunna skriva om vad jag vill när jag vill och det är svårt att göra det om jag ständigt har det där "löftet" i bakhuvudet. Jag vill känna mig mer fri och spontan. Så hoppas jag att det kommer resultera i fler inlägg. Jag ska FÖRSÖKA i alla fall ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar